  • 1. Data: 2011-07-03 08:32:18
    Temat: MasterCard Aliora w Londynie Porażka
    Od: "kowtow" <k...@w...pl>

    Miałem tą watpliwą przyjemnosc placic karta Mastercard Aliora w jednym ze
    sklepow w Londynie konto walutowe w Funtach.
    Tzn do zaplaty nie doszlo poniewaz po wprowadzeniu karty do czytnika
    sprzedawca poinformowal mnie ze pin karty jest zablokowany nie wiem skad to
    wiedzial bo ja pinu jeszcze nie zdazyłem wpisać i oczywiscie oddal mi karte
    z wydrukami o anulowanej transakcji Musialem zaplacic gotowka to byly moje
    ostatnie pieniadze.
    Jakie bylo moje zdziwienie po sprawdzeniu na koncie ze mam zablokowana kwote
    ta z anulownej transakcji.
    Najadlem sie wstydu w sklepie wydalem ostatnia gotowke i zostalem bez kasy
    na koncie Pani na infolini poinformowala mnie że karta oczywiscie jest
    aktywna i nie ma pojecia dlaczego tak sie stało najprawdopodobniej bład
    terminala i pieniadze zostana odblokowane do 7 dni
    Moral z tego taki jak tylko zwroca mi pieniadze na konto ( o ile wogole
    zwroca) likwiduje konto w Aliorze i nie chce ich znac. Tak sobie buduja
    wizerunek Wyzszej kultury bankowosci siego mać.

  • 2. Data: 2011-07-03 08:47:39
    Temat: Re: MasterCard Aliora w Londynie Porażka
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Moral z tego taki jak tylko zwroca mi pieniadze na konto ( o ile wogole
    > zwroca) likwiduje konto w Aliorze i nie chce ich znac. Tak sobie buduja
    > wizerunek Wyzszej kultury bankowosci siego mać.

    moral to jest taki (ten prawdziwy), ze w kraju nosi sie ze soba dwie karty,
    a za granica trzy;
    roznych bankow i roznych organizacji, a jedna (ostatnia w kolejnosci) to
    visa citi

  • 3. Data: 2011-07-03 09:12:01
    Od: Gieniu <d...@i...eu>

> [...]
    > a za granica trzy;
    > roznych bankow i roznych organizacji, a jedna (ostatnia w kolejnosci) to

    poza tym uprawiasz sex to zawsze uzywaj 2 kondomy, auta należy
    posiadać też dwa, bo jedno zawsze może ulec awarii

  • 4. Data: 2011-07-03 09:21:40
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-07-03 10:32, kowtow pisze:
    > Tzn do zaplaty nie doszlo poniewaz po wprowadzeniu karty do czytnika
    > sprzedawca poinformowal mnie ze pin karty jest zablokowany

    Masz zablokowany pin-offline, tzn Twoja karta nie mogła zweryfikować
    PINu bez łączenia z bankiem, a na wyspach takich kart nie lubią.
    Prawdopodobnie nie płaciłeś tą kartą z użyciem chipa (w Polsce gdzie
    terminale nie są takie wybredne) lub nie pobierałeś gotówki z bankomatu
    obsługującego chipa bo wtedy doszłoby do wgrania PINu na kartę i
    problemu by nie było. U nas jeśli PINu nie ma na karcie to terminal nie
    robi scen i łączy się z bankiem aby zweryfikować ten wpisany, a na
    wyspach terminal odmawia dalszej współpracy.

    Dlatego przed wyjazdem najlepiej zadbać o wgranie tego pinu do chipa, a
    potwierdzeniem wgrania jest (F) za kodem autoryzacji na wydruku z
    terminala gdy obsługuje je eCard(?). Jeśli PIN idzie online to za kodem
    jest chyba (A). W ramach ciekawostki, jeśli na tym samym wydruku za
    kodem autoryzacji mamy (1) to znaczy że autoryzacja środków była online,
    jeśli (3) to terminal wierzy nam, że mamy środki i autoryzacji nie było
    (nie będzie blokady środków, tylko samo obciążenie za kilka dni).

    Tutaj to masz opisane: https://www.online.citibank.pl/p/offline_pin.do

  • 5. Data: 2011-07-03 12:14:02
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Sun, 03 Jul 2011 10:32:18 +0200, kowtow <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Tzn do zaplaty nie doszlo poniewaz po wprowadzeniu karty do czytnika
    > sprzedawca poinformowal mnie ze pin karty jest zablokowany nie wiem skad

    Co kraj to obyczaj. W UK jest inaczej niż w Polsce, różnice w obsłudze
    PINu offline już tu osa opisał. Ja np. miałem z Aliora KK
    niespersonalizowaną i w takiej Hiszpanii nigdzie się nią nie zapłaci. I
    nie jest to wina Aliora tylko specyfika danego kraju. Jeśli wyjeżdża się
    za granicę i nie wiadomo czego się spodziewać, to lepiej mieć jakieś karty
    zapasowe. KK z OF czy GO doskonale się do tego nadają, jak ktoś ma
    bezpłatną KK z Citi to tym lepiej.

    Matt

  • 6. Data: 2011-07-03 12:39:23
    Temat: Re: MasterCard Aliora w Londynie Pora?ka
    Od: nn <...@...nn>

    W dniu 2011-07-03 10:47, brum pisze:

> [...]
    > a za granica trzy;
    > roznych bankow i roznych organizacji, a jedna (ostatnia w kolejnosci) to

    dokladnie!

    choc ja placilem aliorem kk w londynie lacznie kolo 20-30 razu i zawsze
    bez problemow

    jedynie terminal w hotelu trzeba bylo obslugiwac troche inaczej niz
    koles mowil

    koles kazal wpisywac pin i naciskac ok, a by dzialalo trzeba bylo
    najpierw naciskac ok (gasl komunikat last pin try czy cos takiego) i
    dopiero pozniej pin i dalej ok (pierwszy raz sie na tym przejechalem i
    transakcja nie poszla, ale srodki nie zostaly zablokowane)

  • 7. Data: 2011-07-03 13:06:28
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-07-03 14:39, nn pisze:
> [...]
    > dopiero pozniej pin i dalej ok (pierwszy raz sie na tym przejechalem i
    > transakcja nie poszla, ale srodki nie zostaly zablokowane)

    W Polsce można spotkać taką samą sytuację. Na kartach z wgranym PINem
    offline na niektórych terminalach (pinpadach) widnieje informacja
    'ostatnia próba PIN', którą nie należy się przejmować (miałem tak na
    karcie Aliora w Lidlu i chyba Kauflandzie) ;) Jeśli karta jest nowa (nie
    ma PINu bo jak w Aliorze czy mBanku ustala się go w systemie
    transakcyjnym) to dopiero po 3 nieudanej próbie weryfikacji PINu przez
    kartę nastąpi połączenie, weryfikacja i wgranie PINu na kartę.

  • 8. Data: 2011-07-03 13:50:30
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >poza tym uprawiasz sex to zawsze uzywaj 2 kondomy, auta należy
    >posiadać też dwa, bo jedno zawsze może ulec awarii

    jezeli chce zwiekszyc prawdopodobienstwo, ze kazdego ranka wyjade z garazu,
    to istotnie dwa pojazdy sie przydaja

    twierdzenie, ze ktos odchodzi z banku, bo raz karta nie zadzialala jest
    dziecinne
    nalezy zweryfikowac przyczyne i - jesli to mozliwe - usunac ja
    a posiadanie wiecej niz jednej karty, zwlaszcza przy wyjezdzie zagranicznym,
    to dla wiekszosci uzytkownikow rzecz powszechna

  • 9. Data: 2011-07-03 14:14:21
    Od: nn <...@...nn>

    W dniu 2011-07-03 15:06, osa pisze:

> [...]
    > transakcyjnym) to dopiero po 3 nieudanej próbie weryfikacji PINu przez
    > kartę nastąpi połączenie, weryfikacja i wgranie PINu na kartę.

    nie do konca, bo w PL od razu wpisujesz pin i enter, a w UK bylo enter,
    pin, enter

  • 10. Data: 2011-07-03 14:36:40
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-07-03 16:14, nn pisze:

    > nie do konca, bo w PL od razu wpisujesz pin i enter, a w UK bylo enter,
    > pin, enter

    Nie wiem co dokładnie kontestujesz, bo i u nas trzeba czasem dać
    najpierw enter aby zaakceptować kwotę i dopiero później PIN. Nie
    pamiętam czy jak był ten komunikat to trzeba go było zaakceptować ale
    chyba nie ;) Karty już nie mam więc nie sprawdzę. Poza tym niedawno w PL
    dla nowej karty przerabiałem: PIN enter PIN enter PIN enter i dopiero za
    3. razem terminal połączył się z bankiem i zaakceptował (oraz wgrał na
    kartę) ten PIN.