    From: Paweł <r...@1...0.0.1>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mastercard i PayPal
    Date: Thu, 09 Dec 2010 22:23:56 +0100
    <idof4q$s2f$1@news.onet.pl> <idoi7t$7lq$2@news.onet.pl>
    <idomft$o86$1@news.onet.pl>
    <7...@z...googlegroups.com>
    <idon11$qb5$1@news.onet.pl> <idq5ha$vjh$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <idq7ob$12k$3@inews.gazeta.pl> <idq8qg$3jm$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <idr759$tik$1@news.net.icm.edu.pl> <8...@a...kjonca>
    <idr917$1kc$1@news.net.icm.edu.pl>
    <9...@s...googlegroups.com>

    Clegan wrote:

    > Art. 18 § 3 kk dotyczy pomocnictwa - działanie WL w żadnym wypadku nie
    > podpada pod ten przepis

    my nie wiemy, czy WL (nie)pomagalo i ewentualnie w jakim zakresie.

    "§ 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała
    czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie,
    w szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu,
    udzielając rady lub informacji; odpowiada za pomocnictwo także ten,
    kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia
    do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej
    osobie jego popełnienie."

    dostarczyc narzedzie, srodek przewozu, rade, informacje, to dosc szerokie
    pole do popisu w naszym KK, a jak wyglada amerykanskie prawo karne
    w tej materii to nie mam pojecia.

    > pomoc w kopiowaniu tajnych dokumentów a ich publikacja
    > to dwie rożnerzeczy.

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/315708,sn_za_u
    jawnianie_tajemnic_scigac_tez_dziennikarzy_nie_tylko
    _urzednikow.html