    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mbank i fajny kawał
    Date: 05 Jun 2003 02:55:00 +0200
    <bafn24$d6h$1@foka1.acn.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <bahmm6$10n8$1@foka1.acn.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <baivjm$15n0$1@foka.acn.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <baj603$1evp$1@foka1.acn.pl> <balsf8$2agt$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bate41$1uuu$1@foka1.acn.pl>
    <2...@c...fuw.edu.pl> <bavb08$2hup$1@foka1.acn.pl>
    <2...@c...fuw.edu.pl> <bavodu$2ftc$1@foka.acn.pl>
    <2...@c...fuw.edu.pl> <bb05m2$2kn1$1@foka.acn.pl>
    <bb07m9$3fk$3@nemesis.news.tpi.pl> <bb1p1p$8i6$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bb4bbl$16t7$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bbanvh$dib$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bbgrrt$2146$1@foka.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bbloav$mpf$1@foka.acn.pl>

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > To co proponujesz to anarchia i bałagan.

    Nie, to co proponuje to ograniczenie do niezbednego minimum wszelkich
    mechanizmow, ktore maja pilnowac przestrzegania czegos.

    Jesli cos (prawo itp) jest zbedne, to jest zle.

    > Miałem na myśli konsekwencje administracyjne.

    Nie ma niczego takiego.

    > Ponieważ tak nakazują przepisy i pracodawca winien mu to nakazać.

    Nie ma takich przepisow. Jest instrukcja wypelniania formularza,
    ale to nie znaczy, ze na swiecie jest tylko jeden typ formularza.

    > Dokładnie tak. Ze względu na to, że przy standardowym druku klient może
    > wpisać co chce i wysłać, a nie powinien. Myślałem że wyraziłem się
    > jasno.

    Jak w KC PZPR. Tyle, ze teraz ludzi nie karze sie za to, ze sa wrogami
    ludu, mysla inaczej niz partia itp.

    Chcesz zeby przelew doszedl, wypelnij go wlasciwie. Nie to nie.

    > Podałeś przykład płacenia korekty faktury wystawionej dla US. Takie coś
    > może płacić usługodawca, np. firma sprzątająca urząd. Jak inaczej i
    > trafniej nazwać tego typu rozliczenie?

    "sprzatanie" = "administracja"? Hmm... Nie myslalem akurat o sprzataniu,
    ale to bez znaczenia.

    > Oczywiście blokowanie płatności po nazwie beneficjenta nie powinno mieć
    > miejsca w takim wypadkum jak opisałeś, uprościłem to uprzednio i
    > naturalnie zgadzam się z Tobą.

    W takim razie jak chcialbys to blokowac? Zrozum - nie jestes w stanie
    stwierdzic, czy przelew jest "prawomyslny" czy tez nie. Malo tego,
    sens takiego sprawdzania jest zerowy.

    > Tak. Z własnej inicjatywy lub na żądanie klienta.

    Na zadanie klienta powinien oceniac tresc przelewu zapisana przez klienta,
    i w razie negatywnej oceny powinien odmawiac realizacji przelewu?

    Ale mam nadzieje, ze nie jestes doradca w jakims sejmie? Bo niestety
    ich tworczosc jest czesto podobnego kalibru.

    > Ale niezgodny ze standardem płatności US, więc będzie odrzucony.

    Facet, nikt nie bedzie w stanie tego stwierdzic, bo pola beda wypelnione
    dokladnie tak, jak zyczy sobie tego US. Kto bedzie wiedzial, ze to byl
    zwykly formularz, a nie specjalny US?

    > To, że urząd mający wiedzę _jak_rozliczać_ płatności podatkowe, to
    > będzie _stosował_to_w_praktyce.
    > Jeśli komunikat będzie niezgodny z wymaganiami, to przelew będzie
    > cofnięty.
    > Co w tym dziwnego?

    Kto pisal o komunikacie niezgodnym z wymaganiami? Chciales blokowac
    wysylanie normalnego eliksiru do US, napisanie setki listow nie zmieni
    faktu, ze to absurd.

    > Jaka różnica, skoro i tak urzędnik będzie musiał sprawę wyjaśniać i
    > tracić czas?

    Znowu swoje. A jesli ja np. wypelnie blednie PIT, to urzednik tez bedzie
    to musial wyjasniac (nie tracic czas, bo to jego praca, za ktora dostaje
    zaplate wlasnie m.in. z moich podatkow). To co, moze zabronic blednego
    wypelniania PITow?
    A jesli PIT bedzie wypelniony dobrze, ale wysle go pod zly adres?
    Znow zabronic?
    Moze wszystkiego trzeba zabronic, a tylko zezwolic na konkretne rzeczy?
    Myslalem, ze juz ludzie przestali myslec takimi kategoriami.

    > Jaka różnica, skoro klient będzie reklamował i generował w ten sposób
    > dla banku koszty?

    Martwisz sie o urzad, martwisz sie o bank, martwisz sie o klienta.
    Czy oni sami nie moga martwic sie o siebie, i sami decydowac co jest
    dla nich dobre a co zle?

    > Nie bardzo sobie wyobrażam, jak bank mógłby ingerować w zlecenie i
    > klienta.
    > I nie wiem w jaki sposób miałby to robić - czytać każdy przelew i
    > ewentualnie preparować? Jeśli klient wpisze "tralala" w opisie, to skąd
    > bank ma wziąć niezbędne do tego dane?

    ROTFL. Wiesz co bank powinien zrobic z przelewem "do US", by powstal
    z niego zwykly elixir?

    > Ja nadal widzę te przeszkody.

    Obawiam sie, ze dalsze wywazanie otwartych drzwi bedziesz musial prowadzic
    bez mojego udzialu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator