  • Data: 2009-05-22 21:23:22
    Temat: Re: Mbank wypowiada umowy
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m3r5yh4dkr.fsf@intrepid.localdomain...

    > Dokladnie tak samo jak w przypadku rachunkow biezacych (zawsze mozna
    > wykonac przelew do innego banku), jak w przypadku uzgodnionych albo
    > i nie uzgodnionych debetow itp.

    Taaa... zwlaszcza gdy bank nie zezwala nie wykonuje transakcji, ktore
    powoduja przekroczenia limitu. Ciekawe, ze nie zauwazasz roznicy miedzy
    niedozwolonym debetem a wywiazaniem sie z umowy...

    > Ach, widze postep - juz nie calosc, a tylko 5%.

    A moglbys pokazac gdzie w tym watku byla mowa o 100%? Ja jakos nie
    zauwazylem.

    > No wiec nie, bank nie utrzymuje w gotowosci 5% przyznanych
    > i niewykorzystanych limitow. Wez jakies liczydlo i policz ile by go to
    > kosztowalo.

    Wlasnie... to duzo kosztuje, wiec nie ma sensu utrzymywac limitu z ktorego
    bank nie korzysta. Zwlasza, ze konsekwencje sa jeszcze inne... np. zwiazane
    z wymogami kapitalowymi.

    > Bank po prostu monitoruje ciagle stopien wykorzystania m.in. limitow
    > (w ogole ilosc gotowki np. w NBP, i nie tylko tam) i w razie potrzeby
    > zasila odpowiednie konta lub zabiera z nich nadwyzke. Akurat transakcje
    > KK sa w tej korzystnej sytuacji, ze obciazenia zwykle przychodza np.
    > pare dni po transakcji/blokadzie, wiec praktycznie wszystko wiadomo
    > z wyprzedzenim. Elixir ani np. kasa takiej szansy nie daje.

    A niby z czego zasila? Drukuje sobie kase czy dopisuje zera do rachunkow
    klientow, a moze wyplaca sobie z bankomatu? ;)

    > Ze to sie nie zawsze uda? Jasne ze nie, przyklad: Citi po zjedzeniu hb.
    > Ale taki problem wymaga jakiegos bardziej znaczacego zdazenia niz tylko
    > tego, ze Kowalscy (ogol) na swieta albo inne wakacje wydadza wiecej niz
    > normalnie.
    > --

    No, tak jak sie nie uda to bank sobie mowi 'trudno nie udalo sie, zrobimy
    sobie inny bank' ;)

    Wiesz, nie chce mi sie juz ciagnac tej dyskusji. Bo to sensu nie ma..
    przynajmniej dla mnie...

    MK