    From: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mieszkania, banki i problemy z kupnem
    Date: Sun, 15 Sep 2002 21:58:07 +0200

    Użytkownik "Kamil Jonca"
    > Tak sobie czytałem wątek o kupnie mieszkania.
    > I przyszła mi do głowy głupia myśl: rachunek powierniczy.

    Hm, wymyśliłeś elektroniczny czek potwierdzony. Potwierdzenie czeku polega
    na zablokowaniu na rachunku kupującego kwoty na 30 dni. Kupujący nie może
    ruszyć pieniędzy bez zwrotu takiego czeku. Jeżeli da go sprzedającemu, ten
    może zrealizować go do wysokości potwierdzenia.
    Tyle że banki często nie chcą dawać czeków, a jak nie dają to i nie
    potwierdzają.

    Bogdan