  • Data: 2016-08-02 21:15:49
    Temat: Re: Milenijne naliczanie :)
    Od: azot <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sądzę, że kalkulator jest dobry, tylko nieliczni go sprawdzają. Daj
    > znać, co odpowiedzą.

    Był dzisiaj telefon z Millenium. Więc szybko reagują. Miła Pani
    stwierdziła że wszystko jest OK i wytłumaczyła sposób naliczania odsetek.

    Ich system robi to tak:

    Odsetki naliczane są codziennie, ale jeżeli miesiąc kończy się sobotą
    lub niedzielą, to te odsetki z soboty i niedzieli są dla mnie widoczne
    częściowo lub wcale :)

    od 19 do 29 czyli do piątku ich system naliczył mi za 11 dni (czemu nie
    za 10?)
    89100 X 2,7% /365 X 11 = 72,50

    za sobotę naliczył mi odsetki standardowe czyli:

    do 50k 0,8%, ponad 50k czyli za 39100 0,9 % co daje w sumie 2,05 zł

    Naliczył standardowe bo w sobotę system nie pracuje :) i nie może zbadać
    "poziomu zaangażowania nowych środków". A za niedzielę 31.07. system nie
    nalicza w ogóle bo odpoczywa po wolnej sobocie i nie tylko "nie mierzy
    zaangażowania" ale w ogóle olewa i nic nie liczy. Jeżeli niedziela
    kończy miesiąc to system naliczy te odsetki i zmierzy "poziom
    zaangażowania" dopiero w sierpniu i za ten dzień 31.07 zobaczę odsetki
    na koniec sierpnia. (na szczęście sierpień kończy się w środę) :)

    Tak więc: 72,50 + 2,05 = 74,55 brutto.

    Pani wytłumaczyła i przyznam że zrozumiałem!

    Ale w gruncie rzeczy to ja nie rozumiem........

    Nie rozumiem po ch.j ktoś wymyślił tak porąbany system naliczania
    odsetek. I kto dał systemowi wolne w weekend. :)
    Jakaś nagroda temu myślicielowi niewątpliwie się należy.

    A w ogóle to powinien zmienić prochy.