eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMillenium Gold - strasznie wysokie progi na zniesienie opłaty › Re: Millenium Gold - strasznie wysokie progi na zniesienie opłaty
  • Data: 2011-08-30 17:43:54
    Temat: Re: Millenium Gold - strasznie wysokie progi na zniesienie opłaty
    Od: "pmlb" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Szymon" <...@w...pl> wrote in message news:j3j54q$q72$1@news.task.gda.pl...

    > Często nawet nie chce i ten przeciętny i ten majętny. Ja osobiście mam
    > wrażenie, że Gold nie robi już wrażenia, jak kilka lat temu. Podobnie jak
    > wydawać się może, iż KK w ogóle przeżywa regres. W stosunku do debetówek,
    > które rozwijają się w tempie niesamowitym (cachback, darmowe bankomaty,
    > nowe technologie typu paypass, czy możliwość płacenia w Internecie niegdyś
    > rezerwowana nielicznym debetowym).

    O tym, czy karta dziala w internecie czy za granica decyduje bank ktory
    wydaje karte, karty moga byc o zasiegu lokalnym lub szerszym, do niedawna w
    Polsce 90% kart byla wylacznie o zasiegu lokalnym. Transakcjie internetowe
    sa rozliczane na tym samym poziomie jka telefonicznie. Ale o tym powinen
    powstac inny watek dotyczacy wyjasnienia roznych kart.
    Karta kredytowa to zupelnie co innego niz karta debetowa. KK jak sama nazwa
    wskazuje udziela kredytu a debetowa daje dostep do swoich zgromadzonych
    srodkow. Karta debetowa to w 99% powiazana jest z kontem w banku,kredytowa
    nie, karte kredytowa moze wydac np. sklep spozywczy... nie musi byc bankiem.

    > Ja myślę, że po prostu nieco zapomniano o tych wszystkich złotych,
    > platynowych, czarnych itd. "Prestiż" nieco spadł od czasów, gdy Eurobank
    > rozdawał Goldy za 1500zł wpływów na konto ;-). Myślę też, iż osoby
    > wydające więcej zamiast podniecać się kolorem plastiku wybiorą chociażby
    > cashback pozwalający "zarobić" kilkaset/kilka tysięcy złotych rocznie. To,
    > że ktoś jest zamożny nie musi iść w parze z tym, że jest rozrzutny nie
    > korzystając z możliwości, które dziś stwarzają debetówki.

    W Polsce bankowosc stoi lekko mowiac na glowie. Gold, platinum na swiecie
    oznacza odpowiednie oprocentowanie kredytu karty kredytowej a nie jakis tam
    obrot. Im "lepszy" kolor tym oprocentowanie nizsze.
    W Polsce jak juz wspomnialem bankowosc na glowie stoi wiec tu wszystko jest
    poplatane:)))
    Na swiecie nie stosuje sie raczej oplat za posiadanie KK czy karty
    debetowej, w Polsce to norma...
    Tak czy owak, zloty, platynowy powinien oznaczac oprocentowanie a nie jakies
    wplywy...czy wyplywy.