  • Data: 2003-07-12 20:47:40
    Temat: Re: Millennium - jak wyplacic?
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    marcintoja0 <m...@o...pl> napisał(a):

    > Jak widać wypowiedzi Miernika utrzymane są w duchu
    > konserwatywno-liberalnym a trudno cokolwiek wytłumaczyć w kilku wersach
    > komuś, kto nie zna głębiej tych idei. I efekt jest taki, że wzajemnie się
    > poprostu nie rozumiecie;)

    Wbrew sugestiom znam dobrze idee konserwatywno-liberalne. Wg mnie jednak one
    są tu po mojej stronie. USA są znacznie bardziej konserwatywno-liberalne w
    swoim ustawodawstwie, ale prawa antytrustowe czy antymonoplowe tam też są. I
    są egzekwowane. I nikt nie uważa, że takie prawa ograniczają czyjąkolwiek
    wolność, wręcz przeciwnie.
    Konserwatywno-liberalne podejście do gospodarki oznacza głównie niechęć do
    koncesjonowania działalności gospodarczej (np. przez rząd). Co do meritum
    sporu:
    Konserwatywny liberał szanuje rolę dobrego obyczaju w biznesie. Millenium
    moim zdaniem łamie dobre obyczaje, co też wytknął BIGowi sąd w swoim wyroku.
    KL woli, gdy płaci się RAZ za coś, co jest uczciwie określone. Można więc
    domniemywać, że jest przeciwny sytuacji, gdy mnóstwo podpunktów TOiP nakłada
    kolejne opłaty za to samo (vide wyrok: skoro mamy rachunek, to zamierzamy
    wypłacać pieniądze; płacąc prowizję za prowadzenie konta płacimy więc za
    wypłaty pierwszy raz; drugi raz, gdy jej dokonujemy).
    Tak sobie myslę.

    Pozdrawiam
    Szymon