  • Data: 2009-10-31 13:55:24
    Temat: Re: Mniej do OFE więcej do ZUS ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > O obecnym kryzysie też tak niektórzy mówili, a tu się nagle okazało,
    > że niektóre akcje (a za nimi fundusze akcyjne) spadły do poziomu jaki
    > miały 20-50 lat temu.

    Przeciez bylo wiadomo ze tak bedzie. Musi byc cos takiego co jakis czas,
    bo nie chodzi o to, by ludzie "bogacili sie". Chodzi o to by placili,
    a potem znajdowali swoja reke w nocniku.

    Wiem ze Biblia to malo popularna lektura ale czy ten fragment nie
    wyjasnia tego idealnie? http://online.biblia.pl/rozdzial.php?id=327#W22

    No dobrze, nie twierdze ze nie nalezy zapewnic sobie godnego zycia na
    starosc, ale wierzyc w to, ze zrobia to dla nas ZUS, OFE albo inne np.
    banki to chyba przesada.

    > Poza tym IMO cała dyskusja jest bezprzedmiotowa. Jedynym rozwiązaniem
    > jakie zatrzyma upadek ZUS i emerytur jest podniesienie wieku
    > emerytalnego do wartości nie osiąganej przez większość ludzi
    > (aktualnie mówi się o 67 lat, za 10-15 lat to już będzie 75 lat).

    Oczywiscie.

    > Tak więc z emerytur skorzystają jedynie pasożytnicze grupy, które mają
    > ustawowo zagwarantowane odpowiednie przywileje : mundurowi, górnicy,
    > pośrednio rolnicy (którzy realnie to nic nie płacą) itp. itd.

    Oczywiscie.
    Dlatego tez nie mozna traktowac tego calego biznesu (bo ze to jest
    biznes to chyba kazdy widzi) jako czegos innego niz wylacznie haracz.
    A jesli juz komus uda sie dozyc do wieku emerytalnego i nie bedzie
    w stanie juz sam o siebie zadbac, ani jego rodzina tego nie zrobi, to
    pewnie dostanie chwilowy zasilek, zeby nie trzeba bylo pisac w akcie
    zgonu "smierc glodowa" ("wyziebienie organizmu" chyba lepiej wyglada?).
    --
    Krzysztof Halasa