    From: "Aktywa" <R...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moj bank mnie okrada!
    Date: Thu, 30 Apr 2009 12:24:14 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > rata powinna wyjść za kwiecien (30 dni).
    >
    > excel: -PMT(oprocentowanie_w_skali_roku/(12);ilosc_rat;kwot
    a_kredytu)
    > -PMT(0,031/(12);360;178500) = 762,22 CHF
    >
    > w tym odestki to: kwota_kredytu * oprocentowanie_w_skali_roku *
    > ilosc_dni_miesiąca/365
    > = 454,8 CHF
    > oraz rożnica to rata kapitałowa = 762,22 - 454,8 = 307,41 CHF.
    >
    > jesli jest wiecej to sie zainteresuj (zadzwon) i podaj tu na liście jaki
    > bank i dlaczego doliczyli: 179 CHF...
    >
    > george

    Cześć dzieki za odpowiedź. Jestem w trakcie zbierania argumentów, wolę
    dowiedzieć się wszystkiego na ten temat zanim pójdę do banku z reklamacją.
    Bo głupio by było wyjść na głupca.

    George: Co to jest termin zapadalności raty? Czy to jest data spłaty raty,
    czy termin, do którego mam spłacić ratę? Czyli mogę wcześniej i po
    korzystniejszym kursie?

    Pytam, bo mój bank umożliwia poprzez usługę internetową spłatę wcześniejszą
    ale potem ma być wyrównanie do kursu waluty z dnia zapadalności raty (więc
    albo dopłata albo mam nadpłatę na koncie kredytowym, nie zwrócą mi tego na
    ROR). Generalnie zadaję pytanie, bo to jest stwierdzone przez konsultanta
    telefonicznego a agent kredytowy mówi inaczej.
    Wg. mnie to jakiś przekręt, he?