    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moj bank mnie okrada!
    Date: Thu, 30 Apr 2009 12:38:54 +0200

    "Aktywa" <R...@w...pl> wrote in message
    news:gtbu90$10j$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Cześć dzieki za odpowiedź. Jestem w trakcie zbierania argumentów, wolę
    > dowiedzieć się wszystkiego na ten temat zanim pójdę do banku z reklamacją.
    > Bo głupio by było wyjść na głupca.
    >
    > George: Co to jest termin zapadalności raty? Czy to jest data spłaty raty,
    > czy termin, do którego mam spłacić ratę? Czyli mogę wcześniej i po
    > korzystniejszym kursie?
    >
    > Pytam, bo mój bank umożliwia poprzez usługę internetową spłatę
    > wcześniejszą ale potem ma być wyrównanie do kursu waluty z dnia
    > zapadalności raty (więc albo dopłata albo mam nadpłatę na koncie
> [...]

    najpierw wyjaśnij skąd róznice w obliczeniach należności wobec banku.
    Kombinacje na spreadzie zostaw na później. Nie możesz do nich zadzwonić .. a
    musisz iść ? to jakiś bank spółdzielczy ?
    Dzien zapadalności raty to dzień w którym bank spodziewa sie od ciebie
    przelewu/wpłaty zobowiązan za dany miesiąc rozliczeniowy. Jak traktowane są
    wcześniejsze nadpłaty to juz zależy od konkretnego banku.
    Może byc tak że te "wpłaty" są np ekstra i bank nadal sie domagać bedzie
    należności "głownej" w dniu zapadalnosci a wielkosc wcześniejszych nadpłat
    nie bedzie miała na to wpływu. Może być też tak że suma wcześniejszych wpłat
    ma sie bilansować z należnością w dniu zapadalności (suma kupinych franków,
    ale do tego to chyba konto walutowe potrzebne). Z tego co usłyszałeś wynika
    chyba że manewr z wcześniejszymi wpłatami może nie przejść bo należność jest
    w PLN (w dniu zapalności) przeliczana przez kurs banku a "twoje"
    korzysniejsze kursowo wpłaty nie bedą brane pod uwagę. Niby kupiłeś tańsze
    franki .. ale defacto nie możesz nimi płacić w dniu zapadalnosci bo poszły
    na spłatę kapitału np...To jednak jak mówie zależy od banku.

    george