  • Data: 2008-07-02 17:08:31
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: "swen" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:g4e4m0$1gpq$1@opal.icpnet.pl...

    > dlaczego to niby jest chore? bank przewidzial taką prowizję i jezeli
    > skorzystasz z uslugi to placisz, ja nie sprawdzam salda w bankomacie, bo
    > wszystko widze w necie...korzystasz z uslugi i placisz, jezeli sprawdzisz
    > w oddziale banku, infolinii lub necie to kosztow nie ponosisz - sam
    > decydujesz czy placisz

    Bzdura! Identyczna jak pobieranie oplaty za debetowke czy kredytowke skoro
    sklepy i tak maja doliczane prowizjie za ich obsluge!
    Pobieranie oplaty za sprawdzenie swojego (nie cudzego) salda to kpina w
    bialy dzien z ludzi...
    To tak jak by ci na dworcu PKP kazali zaplacic za sprawdzenie rozkladu
    jazdy....

    > chwalisz banki w UK, ostatnio przerabialem ten temat: czy to jest
    > normalne, ze bank za odrzucony direct debit pobiera oplate w wysokosci 38
    > GBP?

    To jest (bylo!) chore do kwadratu! Zwlaszcza, ze jak braklo ci funta to
    doliczali kare w wysokosci od 15 do 45 funtow w zaleznosci od banku (z tego
    co pamietam Halifax byl najlepszy 45 funtow a najmniej kasowal coop czy jak
    sie tam zwal bo "tylko"15).
    Napisalem w nawiasie bylo. Tak, to juz historia!
    W maju tego roku banki przegraly prestizowa sprawe przed sadem o pobieranie
    kar zupelnie nieproporcionalnych do kosztow (DB o ktorym piszesz to pikus w
    innych przypadkach), banki MAJA ZWROCIC WSZELKIE KARY ZA OKRES 6 LAT WSTECZ!
    Oczywiscie ty musisz napisac wniosek i podac liste tych kar, co trdne nie
    jest. Bo mozna wziasc wyciag za ostatnie 6 lat za oplata! Bo taki wyciag nie
    dostaniesz na miejscu tylko po zlozeniu prosby dostaniesz poczta, z tego co
    pamietam najdrozszy taki wyciag kosztuje 5 funtow i czeka sie ok 14 dni. To
    jednak warto zaplacic by odzyskac nieraz tysiace:)) acha plus odsetki! hehe
    Jesli miales kary to podam ci strone gdzie zaczerpnac wzory podan, nic nie
    mozna bankowi odpuscic!

    > albo szybki przelew do innego banku kosztuje 20 GBP?
    > to są dopiero odpaly!

    Tego to nie wiem, bo nigdy (ponad 10 lat) nie kozystalem:))) Zawsze jak
    wysylalem przelew to dochodzil po 3 dniach i to wystarczalo. Nawet sobie nie
    moge wyobrazic potrzeby dokonania przelewu "szybkiego" ale zapytam jutro w
    banku ile kosztuje i jak jest szybki:))

    ps. wyslane drugi raz ze wzgledu na bledna date.