  • Data: 2019-10-30 10:24:58
    Temat: Re: Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 2. każdy zostanie przypisany do funduszu zgodnie z tym kiedy
    > (oficjalnie) powinien przejść na emeryturę, można sobie fundusz to
    > bardziej agresywny zmienić

    co to znaczy w praktyce? że fundusz może zyskać lub stracić?

    > 3. może i coś by się znalazło, ale jakie byłoby ryzyko utraty środków?
    > konstrukcja PPK bazuje na funduszach okrsu życia, im bliżej końca tym
    > kasa jest inwestowana bezpieczniej
    ale jaka jest stopa zwrotu. te pieniądze powinny jakoś zarabiać. jaka
    jest przewidywana stopa zwrotu?

    > 4. nie widzę alternatywy, bo nawet jeżeli sam zainwestujesz w fundusze
    > to zapłacisz znacznie wyższe opłaty za zarządzanie, przy funduszu
    > akcyjnym może to być nawet 10x więcej - to jest w PPK najlepsze, że jest
    > tanio (jak na fundusze)
    coś mi się nie chce wierzyć. nie twierdzę ze nikt nie pobiera tak
    wysokich opłat, ale czy na serio niema produktów bankowych podobnych do
    akcji, z których długoterminowy zysk _powinien_ być znacznie większy niż
    inflacja? raz w życiu miałem akcje, na kupnie i sprzedaży zyskałem
    niewiele, ale opłat za operacje bankowe chyba było zero złotych.
    co z inwestycją w nieruchomości?
    ToMasz