  • Data: 2019-10-30 14:59:16
    Temat: Re: Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 29 października 2019 15:20:31 UTC-5 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > Dlaczego nie pogadać normalnie z pracodawcą, by zamiast płacić na
    > gruszki na wierzbie, normalnie wypłacał dokładnie tę samą kasę w formie
    > pensji?

    Niektorzy wyplacaja, niektorzy nie. Taki urok przyjmowania oferty pracy.
    Tu masz napisane czemu:
    https://www.investopedia.com/ask/answers/10/why-empl
    oyer-matches-401k.asp

    "Also, employers receive tax benefits for contributing to 401(k)
    accounts--specifically, their matches can be taken as deductions on their federal
    corporate income tax returns. They are often exempt from state and payroll taxes as
    well."

    Wiec to nie tak ze albo-albo, bo po drodze jest kreatywnosc podatkowa.

    To za oceanem.

    A u nas? Sklaniam sie ku temu ze kasa bezpieczniejsza w "mojej skarpecie" mniej lub
    bardziej kreatywnej ale mojej (nieruchomosc, biznes, akcje/fundusz itp.) wiec bym
    bral oferte pracy z wieksza stawka i tyle...