  • Data: 2011-11-14 12:05:46
    Temat: Re: Na jakie reformy zdecyduje się koalicja PO - PSL ?
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 10:44:23 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

    > root: podaj alternatywne rozwiązania reformy finansów publicznych poparte
    > wyliczeniami, które zapobiegną katastrofie finansów publicznych Polski w
    > przyszłości.

    Z wyliczeniami?!! A jak sobie to wyobrażasz. Mam spędzić miesiąc albo
    dłużej na gromadzeniu danych i wyliczać?! Kto mi za tę robotę zapłaci?
    Niech liczą ci którzy za pomocą Luksemburskich wehikułów przejmą KGH, Orlen
    itd. Mało to firm "konsultingowych"?

    > p.s. Pamiętaj o podstawowej sprawie: jeżeli dług publiczny w Polsce wymknąłby
    > się spod kontroli to nie będzie nas ratował ECB ani żaden EFSF.
    > Zostaniemy sami w tym bagnie a skala cięć i reform będzie jeszcze bardziej
    > drastyczna !!!
    >
    > Rząd PO-PSL musi podjąć ryzyko głębokich reform bo nie ma dla nich żadnej
    > sensownej alternatywy.

    Co to znaczy wymknie się spod kontroli? Deficyt 5-7% PKB - a cóż to jest,
    skoro w miesiąc można z samej wartości dodanej pokryć deficyt a w pół roku
    dług publiczny. To pikuś. Porównaj to z Francją czy Niemcami. Ci to mają
    problem. To tak jakbym ja zarabiał 10 tysiecy zł rocznie i miał deficyt
    600zł. Od 12 lat mam debet (dług publiczny) mniej więcej równy połowie
    moich rocznych dochodów i żyję.
    Potzrba 100mld żeby pozbyc się całkowice długu wymagalnego w przyszłym
    roku. To wychodzi 6000zł na każdego pracującego (15mln). To jest dużo za
    wolność finansową? Oddałbyś? Ja bym oddał, pod warunkiem, że niedorajdy
    którzy nie zauważyli przez 10 lat że wali się system emerytalny i OFE,
    znikną stąd raz na zawsze. Zapłaciłbym te 6 tys. tylko po to żeby nie
    oglądać całego tego świątobliwego towarzystwa w TV.