  • Data: 2008-10-22 22:01:37
    Temat: Re: Na spokojnie o kredytach we frankach
    Od: RobertS <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zresztą WIBOR 3M, będący podstawą chyba większości kredytów złotówkowych w
    > ciągu ostatniego roku wzrósł z 5,2% do 6,8%. Podstawiając te wartości do
    > mojego kalkulatorka (dla parametrów mojego kredytu) zmiana ta powoduje
    > wzrost raty mniej więcej o tyle samo, co wzrost kursu franka o 0,50 PLN.
    > Także jeśli ktoś wziął jakiś czas temu kredyt w PLN na granicy swojej
    > zdolności nie jest wcale w lepszej sytuacji.

    dla mnie nieporozumieniem jest jak ludzie brali kredyty w wysokości
    nawet 130% wartości nieruchomości! czyli kredytowali dosłownie wszystko
    nie mając ani grosza...

    oczywiście można się zastanowić czy lepiej mieszkać na swoim i być
    zadłużonym po uszy aż do emerytury czy mieszkać kątem u rodziny lub
    płacić kasę za wynajem

    każdy doradca, którego odwiedzałem doradzał mi właśnie kredyt na min.
    100% wartości nieruchomości, ale nie byłem zainteresowany płaceniem za
    brakujący wkład własny więc 20% + tzw. koszty dodatkowe zapłaciłem z
    oszczędności, jednak z pewnością wielu dało się nabrać na te tabelki
    pokazujące historyczne wyniki TFI, na których zyski wynosiły setki %
    i pokazujące, że kredyt w wysokości kilkuset tysięcy można spłacić po
    kilku latach z "zarobionych" na FI pieniędzy - ci stracili najwięcej i
    podejrzewam, że jest ich niemało ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS