  • Data: 2008-10-22 21:52:36
    Temat: Re: Na spokojnie o kredytach we frankach
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Oct 2008 23:19:00 +0200, MK wrote:

    > Porownywanie roznicy na racie miedzy kredytem w PLN i CHF jest bledne, bo
    > zaklada, ze kredytobiorca bylby w stanie splacac kredyt w PLN i mniejsza
    > rata jest dla niego bonusem.

    Masz rację, rzeczywiście spojrzałem na to za bardzo ze swojego punktu
    widzenia. Aczkolwiek bardzo niskie kursy franka to kwestia ostatnich
    miesięcy, gdy banki (zgodnie z rekomendacją ZBP?) powinny były ustalać
    zdolność kredytową dla PLN. Mimo to pozostaje oczywiście kwestia czy bank
    nie był zbyt liberalny wyliczają zdolność również dla złotówek.

    Zresztą WIBOR 3M, będący podstawą chyba większości kredytów złotówkowych w
    ciągu ostatniego roku wzrósł z 5,2% do 6,8%. Podstawiając te wartości do
    mojego kalkulatorka (dla parametrów mojego kredytu) zmiana ta powoduje
    wzrost raty mniej więcej o tyle samo, co wzrost kursu franka o 0,50 PLN.
    Także jeśli ktoś wziął jakiś czas temu kredyt w PLN na granicy swojej
    zdolności nie jest wcale w lepszej sytuacji.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki