  • Data: 2012-12-27 11:16:15
    Temat: Re: Nachalność Idea Banku.
    Od: Maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-27 10:36, Jacek Osiecki pisze:

    > Jasne. Tylko nie każdy jest tak bogaty jak Ty, żeby sobie w parę miesięcy z
    > kieszonkowego wybudować nowy dom. Chyba że mieszkanie u śwagra nie
    > przeszkadza Tobie ani jemu - to wtedy lepiej sprzedać dom i u niego
    > zamieszkać na stałe, nieprawdaż?

    Odpuść sobie wycieczki osobiste. Zapewniam Cię, że nie jestem bogaty.
    Żyję z emerytury.
    Potrafię tylko szacować ryzyko. Prawdopodobieństwo, że Tobie spali się
    (jedyny) dom jest zbliżone (ale istotnie większe, bo rozkład
    Bernoulliego) do tego, że temu bogatemu, który ma 100 domów, spali się
    wszystkie 100.
    Ty masz jedną setną ze stu domów i stosownie do tego skalują się inne
    parametry oceny ryzyka.

    Gdzieś-tu odpisywałem komuś, że owszem - jeśli ktoś lubi zapach nowego
    samochodu, to niech sobie kupuje nówkę na raty za 100k. Ale do
    codziennej pracy wystarczy tanio naprawialny i (własnoręcznie) zadbany
    10-letni Ford czy Opel za 5k. Wystarczy na rok-dwa, a potem się zobaczy.
    Własny dom z czystą hipoteką nie jest jedyną opcją na dach nad głową.
    Nawet z rodziną. Osobiście wolałbym te np 500k spożytkować na inne
    przyjemności, niż kupować/budować dom.

    > Po prostu kupuję spokój, którego nie jestem w stanie sobie inaczej zapewnić.

    OK. Rzecz gustu i nazw.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda