eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNie daj się zmanipulować, obejrzyj film na końcu, film jest najwazniejszy › Re: Nie daj siÄ�zmanipulowaÄ� obejrzyj filmna koĹ�u, film jest najwazniejszy
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nie daj siÄ&#65533;zmanipulowaÄ&#65533; obejrzyj filmna koĹ&#65533;u,
    film jest najwazniejszy
    Date: Sat, 5 Jun 2010 09:21:33 +0200

    <k...@o...eu> 6...@n...onet.pl

> [...]
    > rosjanami/ i no coment
    > "Pozostaje wiele niewiadomych. 'Nie ma decyzji'- to kluczowa sentencja tej
    > katastrofy"- pisze dziennik. "Żadnej decyzji nie podjął też 'ten piąty', gen.
    > Błasik, które podczas lotu dosiadł się do pilotów". Autor artykułu pisze, że
    > generał był doświadczonym pilotem, który w czasach komunizmu latał myśliwcami
    > typu Suchoi. "Błasik musiał wiedzieć, że lądowanie w tych warunkach jest
    > niezgodne ze wszystkimi standardami. Do tego nie pada z jego ust, ust
    > najwyższego szefa służb zbrojnych, rozkaz przerywający ryzykowny manewr

    I to jest właśnie najsmutniejsze! Że młodzi chcieli się wykazać -- trudno,
    ale że doświadczony człowiek nie przerwał tej głupoty... Przecież to żadna
    ujma na honorze -- podjęcie mądrej decyzji. To żadne tchórzostwo, żaden
    wstyd! W tych warunkach na takim lotnisku takim samolotem mnie należy lądować!

    > lądowania". Konrad Schuller pisze, że "specjaliści oceniają, iż obecność tego
    > &#8216;ważnego piątego&#8217; mogła być postrzegana przez oficerów jako nacisk.
    > Nienadchodzący rozkaz o zmianie kursu mógł zostać potraktowany jako polecenie

    Nie wiemy, czy Błasik dawał rozkazy -- mógł pokazywać coś rękami.
    Wiemy, że w kierunku pilotów nie padły z jego ust kategoryczne
    zakazy kontynuacji lądowania.

    > lądowania. Również ze strony najważniejszego pasażera, prezydenta, który
    > powinien był podjąć decyzję, czy samolot zamiast w Smoleńsku miałby wylądować

    No -- jego zdanie ma tutaj (; największą ;) wartość.
    Jaką decyzję mógł podjąć Kaczyński w tej sprawie?
    Gdyby miał rozum, musiałby powiedzieć, że nie do
    niego należy ocena sytuacji, lecz do pilotów.
    Jako mądry człowiek mógł spokojnie dodać, że lepiej spóźnić się
    tydzień na te uroczystości, niż strącić życie w katastrofie. IMO
    nawet lepiej spóźnić się tydzień na te uroczystości, niż narażać
    się na niebezpieczeństwo. Rosjanie mordowali nie jednego dnia, nie
    w jednej chwili, ale mordowali długimi tygodniami, więc kilka godzin
    później lub wcześniej nie stanowiło różnicy.

    Ale mądrzy inaczej nie tylko śpieszyli się na te uroczystości, lecz także śpieszyli
    się z pochówkiem, zapraszając w ryzykowna podróż głowy zaprzyjaźnionych państw
    w czasie aktywności wiadomego wulkanu. Tu mądrością wykazali się ci, którzy
    odmówili latania w pyle wulkanicznym.

    Królów na Wawelu chowano nie w tydzień po śmierci, ale w kilka miesięcy po.

    > w Warszawie, Moskwie czy na innym lotnisku zapasowym, ostatecznie nie usłyszano
    > decyzji o nowym celu lotu". "Jeszcze ważniejsze jest to, czego generał nie
    > powiedział, gdy lot zbliżał się do katastrofalnego końca" - pisze dziennikarz.
    > "On (Błasik) uparcie milczał, kiedy konieczne było jedno słowo, a inni również
    > milczeli".

    Natomiast żale dotyczące milczenia (nieprzerwania lądowania) skierowano pod
    adresem kontrolerów lotu -- nie zamknęli lotniska, nie zabronili lądowania itd...

    --
    ^ . . ' . . . . . 05 dni 710 wartości minimalne znaczone są Ś
    C P S