  • Data: 2010-11-17 23:47:16
    Temat: Re: Nie trzeba było długo czekać skippy
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    news:ic1npl$b47$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Ja wstępnie i szacunkowo oceniam, że na tamtej kasie na dziś mamy dobrze w
    > plecy.
    >
    > WIG20 był wtedy 3600, teraz jest 2700.
    > Było tu milion postów z których wynika, iż fundy PODĄŻAJĄCE za indeksem to
    > egzotyka.
    > OFE jest wyjatkowe?
    > No nie bardzo.
    >
    > Więc na czym niby ma polegać ten rarytas???

    Oni nie inwestują od 2007. W sumie przez cały ten okres są prawdopodobnie do
    przodu, bo jednak od 10 lat jest trend wzrostowy i zwykłe B&H się sprawdza.
    Ty proponujesz do oceny wziąć okres od górki, ale dobrze wiesz że oni nie
    mogą jak my sobie wyskoczyć z rynku w 5 minut bez zwalenia kursów.

    Dla porównania kasa, która trafiła w tym czasie do ZUS została przejedzona W
    CAŁOŚCI. To czy coś dostaniemy z ZUS na nasze emerytury jest mniej
    prawdopodobne, niż to że dostaniemy emerytury wprost z podatków za
    kilkadziesiąt lat, kiedy ZUS będzie historią.

    Zatem pytanie brzmi czy OFE inwestujące gorzej od małpy strategią B&H są
    lepsze czy gorsze od wkrótce będącego historią ZUS? Otóż moim zdaniem OFE są
    lepsze z tego czystego powodu, że coś tam jednak po prowizjach i
    wynagrodzeniach zostaje zaoszczędzone, a w ZUSie wszystko zostaje
    przejedzone natychmiast. W dodatku ZUS na pewno zbankrutuje, a z OFE jak
    kolejne rządy nie porozdają to może coś zostać na przyszłość (w co wątpię).
    Osobiście uważam, że to wszystko się zawali, a za xx lat wszyscy po równo
    dostaniemy zapomogi i darmową zupę w przytułku niezależnie od płaconych
    składek i lat pracy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/