  • Data: 2010-05-19 15:10:16
    Temat: Re: Nie za póżno ?
    Od: "Waldeusz" <s...@n...cpam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    news:ht0phk$c61$1@news.onet.pl...

    > Zależ jak grasz. W kontrakcie np. na WIG20 jest tak, że 1 punkt wart jest
    > 10
    > złotych. Kupując jeden kontrakt kupujesz jakby pakiet akcji odpowiadający
    > indeksowi WIG20, wart tyle ile indeks x 10 zł. Jeśli dzisiaj indeks wart

    Dziekuję za przyblizenie "kontraktow". Zainteresuje się tym instrumentem,
    skoro jest on bardziej oplacalny niz inwestycja w portfel (mieszany)
    jakiegos TFI
    w sumie na zamiast sprawdzac co jakis czas notowania TFI mozna sprawdzac
    WIG20
    prawie na jedno wyjdzie.

    2. Czy mozna np. w mBanku (e-makler) kupować kontrakty czy trzeba
    jednak otwierac inny rachunek maklerski ?

    3. Czy mozna systematycznie "inwestowac" w ten instrument
    przy zalozeniu ze chcialbym np. co miesiac dokladac okreslona gotowke
    rzedu max. 1000 zl - pewnie nie mozna nabyc ułamka 1 kontraktu

    Mam nadzieje, że ci bardziej _nerwowi_ wybacza moje pytania
    ale musze to sobie "usystematyzowac" :)

    > Wada grania na kontraktach jest tylko jedna - wysoki lewar i możliwość
    > szybkich zysków bardzo kusi i jak ktoś ma zacięcie hazardowe, to może
    > szybko
    > popaść w ruinę.

    Nie mam zaciecia hazardowego, inaczej pewnie sam gralbym na akcjach GPW

    Dzieki - Pozdrawiam