eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Date: Fri, 10 Feb 2012 21:59:48 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej
    instytucji iść ze skargą?

    On Fri, 10 Feb 2012, Krzysztof Halasa wrote:

    > :-)
    > Takich zleceń nie składa się w bankach.

    Ależ oczywiście.

    Czekaj no, chcesz powiedzieć, że czytając flejmy przy okazji
    pobierania (w sposób zgodny z umową lub nie) dodatkowej opłaty,
    pokrywającej narzut operatora kart (w .pl dość wysoki),
    *NIGDY* nie przyuważyłeś naczelnego argumentu "zakartowców" ;),
    czyli fakt ochrony transakcji przez chargeback???

    > Podaj jakiś konkretny przykład, jeśli potrafisz.
    >
    > Możesz wycofać zlecenie w danym sklepie, ale nie w banku.

    No właśnie nie.
    Chodzi o to, aby "ubezwłasnowolnić" sprzedawcę w ten sposób,
    aby błędy lub oszustwa nie blokowały pieniędzy osoby która
    ma kartę.
    To sklep staje się tym, kto może wytoczyć powództwo cywilne
    lub karne przeciw kupującemu który zażądał zwrotu pobranej
    opłaty, "wyrwanej" sklepowi przez bank.
    Słuszne lub niesłuszne roszczenia sklepu nie mają znaczenia.
    Jak ma roszczenia, to musi je udowodnić, ale nie przed bankiem,
    lecz przed sądem.

    > Ciekawe który bank coś takiego umożliwia. Podaj przykład i np. punkt
    > w regulaminie lub coś w tym rodzaju.

    Ustawa może być? ;)
    Art.17 ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych, podobno ;)

    > Tylko nie pisz że wszystkie bo np. PKO BP nie umożliwia :-)

    Do sądu z nim :>

    Tu masz opis:
    http://www.karty-kredytowe.com.pl/karta-kredytowa-re
    klamacje/
    http://www.kartykredytowe.eu/reklamacja-platnosci-ka
    rta/
    http://transakcje.pl/artykul,chargeback_czyli_zwrot_
    pieniedzy_z_zakwestionowanej_operacji_przy_uzyciu_ka
    rty_platniczej,792587165.html

    ...tu gotowe pismo:
    http://www.mgrabowski.pl/do%20pobrania/REKLAMACJA%20
    TRANSAKCJI%20DOKONANEJ%20KARTA%20PLATNICZA.doc

    > Tzn. możesz się specjalnie nie wysilać, jasne jest że niczego takiego
    > nie znajdziesz.

    Obyś się nie zdziwił :P

    Możesz sprawdzić w archiwach (głównie .prawo) - do momentu wprowadzenie
    tego przepisu wielokroć pisałem, że w .pl nie wolno płacić kartą :P
    (w znaczeniu "jest to mocno nierozsądne").
    A i teraz mam zastrzeżenia, ale to nie w tym wątku.

    pzdr, Gotfryd