eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Date: Fri, 10 Feb 2012 21:42:07 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej
    instytucji iść ze skargą?

    On Fri, 10 Feb 2012, Robert Tomasik wrote:

    > No ale w takim wypadku albo zrobił to za wiedzą i zgodą pisiadacza karty

    Oczywiście. Razem robili :)

    > i wówczas posiadacz moze umowę wypowiedzieć.

    Nie bardzo, bo nie on ją zawarł.

    > Albo z robił to wbrew jego woli i popełnił przestępstwo.

    Nienienie.
    Lege artis.
    Tylko płatnik nie przeczytał umowy, nie przyuważył że klika
    zgodę na płacenie również za *inne* *możliwe* usługi :)
    Na podstawie domniemania przyjął sobie, że płaci za jedną
    konkretną licencję, a nie za to pod czym poklikał "yes yes yes"
    i dołączył dane karty.
    Zawierający umowę zakupu umowy ramowej nie nadużywał, "samo
    wyszło", bo w umowie ramowej było automatyczne odnawianie
    zakupu, który jak się okazało nie został "zakupiony"
    lecz "zasubskrybowany".
    Akurat to nie problem, bo konkretną subskrypcję jak się
    okazało można odwołać.
    Ale nie powoduje to odwołania mocy umowy ramowej - a tej
    płatnik odwołać nie umie, bo nie on ją zawarł.
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale tam chyba nie ma
    opcji "odwołania karty" - można wprowadzić dane
    innej karty i nie będzie problemu.

    I teraz hint: zadeklarowany nabywca tego najwyraźniej
    zrobić nie umie albo... nie chce.
    Czy teraz pytanie płatnika jest jasne? ;)

    > Obawiam się, że nie za bardzo rozumiem o co chodzi.

    O zakup licencji antywirusa, która okazała się odnawialną
    subskrypcją samoodnawialną, a przy okazji okazała się
    być tylko pierwszą transakcją w umowie ramowej
    zawartej na osobę B, do której zobowiązanie płatnicze
    (poprzez podanie danych karty) podjęła osoba A.
    A ani B nie przeczytali umowy, wklikali, wpisali,
    zadziałało...
    A teraz u sprzedawcy leżą dane karty osoby A, ale
    identyfikowane w umowie z B.
    B - jak wyżej, nie umie lub nie chce.
    A jest zapatowany.
    Nie chce, a boi się - mógłby zlikwidować dostęp, niszcząc
    i zastrzegając kartę, powiadamiając o tym bank i płacąc
    ze 30 zł za wydanie nowej.
    Ale 30 zł mu szkoda, stąd pojawiły się rozważania
    o stanie niezaszłym :P (znaczy o kradzieży karty).
    Czy to jest jasne? ;)

    pzdr, Gotfryd