eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej
    instytucji iść ze skargą?
    Date: Fri, 17 Feb 2012 19:51:48 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 40
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <jgu8h4$9vf$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@p...org>
    <jh6l17$486$1@usenet.news.interia.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <jhjsr9$rti$1@usenet.news.interia.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <Pine.WNT.4.64.1202170113430.1308@quad>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1329504804 10489 195.187.100.13 (17 Feb 2012 18:53:24
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Feb 2012 18:53:24 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:TW97pF5Bfkmlgo9BiL5NMiVcKhU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:567420 pl.soc.prawo:698693
    [ ukryj nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Opłacanie konkretnego programu jest operacją oddzielną od czegoś, co
    > nazwałbym "umową ramową" z danym klientem.
    > W ramach tej umowy klient może sobie zamawiać i odwoływać zamówienia
    > subskrypcji różnych programów.
    > I to w tej umowie (ramowej) zapisane są dane karty, nie w umowie
    > o zakup konkretnego programu.

    To, szczerze mówiąc, chyba rozwiązuje problem. Niech ta druga osoba
    odwoła zamówienie wszystkich subskrypcji i niech ich nie zamawia
    ponownie do momentu, gdy wyrobi sobie (najlepiej na własne nazwisko albo
    prepaid) swoją kartę i wpisze jej dane do "systemu".

    > Dysponent konta może więc wziąć i zamówić *inny* program, sprzedawca
    > sobie ściągnie z karty której dane ma.

    Owszem, ale problem w takim razie nie leży na linii posiadacz karty -
    sprzedawca, bo sprzedawca obciąża kartę w dobrej wierze i zgodnie
    z umową. Problem jest na linii posiadacz karty - subskrybent, bo
    ten ostatni po "otrzymaniu" odwołania upoważnienia w dalszym ciągu
    zamawia usługi (pasywnie) płacąc za nie już bez upoważnienia.

    > Widocznie nie ma takiego pola, "autor nie przewidział" :)
    > (podobnie nie przewidział wymazania danych karty)

    Teraz nie wydaje mi się to potrzebne w tej sytuacji, choć oczywiście
    nie zaszkodziłoby.

    > Jednocześnie posiadacz karty nie chce/nie może skasować całego
    > konta "sklepowego" razem z umową (bo to nie jego konto).

    To jest akurat IMHO w porządku, nie jest stroną.

    Jest za to stroną względem subskrybenta, możliwe działania to np.
    delikatna prośba, op* na czym świat stoi, zgłoszenie
    w prokuraturze/policji, zastrzeżenie karty, reklamacja płatności
    dokonanych po "cofnięciu" upoważnienia itd.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1