eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNo i koniec bezpłatnego e-konta w LukasieRe: No i koniec bezp3atnego e-konta w Lukasie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "Szymon" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: No i koniec bezp3atnego e-konta w Lukasie
    Date: Sun, 12 Oct 2008 09:46:51 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 75
    Message-ID: <gcsa29$cvf$1@news.dialog.net.pl>
    References: <f...@7...googlegroups.com>
    <gcofs3$7r$1@inews.gazeta.pl> <gcpe9k$js5$1@news.dialog.net.pl>
    <c...@a...googlegroups.com>
    <gcq3ts$vs8$1@news.dialog.net.pl> <gcqb57$54m$1@news.wp.pl>
    <gcqmtp$di0$1@news.dialog.net.pl> <gcqpj6$bmp$1@news.wp.pl>
    <gcqtnj$i7r$1@news.dialog.net.pl> <gcr00o$el9$1@news.wp.pl>
    <gcs6m8$av5$1@news.dialog.net.pl> <gcs8tv$2h3$1@news.wp.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-87-105-99-168.ssp.dialog.net.pl
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1223797652 13295 87.105.99.168 (12 Oct 2008 07:47:32 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Oct 2008 07:47:32 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:457441
    [ ukryj nagłówki ]

    > Tak to wyglada w Lukasie? Nie bede z tym dyskutowal, bo nie mam danych z
    > Lukasa.

    To sa ogolne szacunki dotyczace platnosci bezgotowkowych kartami debetowymi.
    Latwo znajdziesz je w necie.

    > Debetowa jest do bankomatu. Kredytowa jest do placenia. Limit wyplat
    > gotowkowych >0, limit na inne typy transakcji = 0.

    :-) Dla Ciebie. Idea powstania karty debetowej Visa Electron bynajmniej nie
    byla jej funkcja bankomatowa.

    >>
    >> Rankingi dotycza nie tego, co sie ma w ofercie, ale sprzedazy i liczby
    >> klientow.
    >>
    >
    > A to ciekawe. Moglbys pokazac takie rankingi dotyczace lokat? Mi jakos sie
    > rzucaja w oczy te ktore dotycza oferty. Jak wejdziesz na jakiegos Bankiera
    > > czy cos podobnego to zauwazysz, ze sortowanie bedzie ustawione wg.
    > oprocentowania...

    Nie moglbym, bo sa tajne. Zapewniam Cie jednak, iz kazda placowka bankowa ma
    limity, ktore musi wykonac przy danym produkcie. Jesli limit zostanie
    osiagniety to pracownicy maja premie, jesli nie - czasami wiaze sie to z
    planem naprawczym. Przy czym zysk liczony jest netto. Zatem jesli w miesiacu
    limit wynosi 15 kont firmowych, w oddziale zalozono 20, a 6 zlikwidowano -
    limit nie zostal wykonany.

    >> Nawet jesli - bank i na tym ma zysk. Do tej pory dokladal.
    >
    > Musisz sie jeszcze troche pouczyc nt. zarzadzania. Nie jest istotny
    > zysk/strata na jednym elemencie/produkcie, ale wartosc netto na calej
    > relacji z klientem. Nie znam banku, ktory dazylby do pozbycia sie
    > klientow.

    OK, poucze sie.
    Jestes przekonany, ze klient PRO (a takim koncie mowimy!) bedzie uciekal z
    banku, bo musi dokonac transakcji za 300zl/mc, by oszczedzic zlotowke czy
    dwie?

    >> Zwroc uwage, ze znaczna czesc fraudow jest wlasnie przez klonowanie w
    >> bankomacie. To takze koszty dla banku, czasami dla klienta jesli w sposob
    >> niewystarczajacy strzegl pin. Do tego obsluga bankomatu tez jest bardziej
    >> kosztowna niz transakcja bezgotowkowa. Tak naprawde - bankomat nikomu sie
    >> nie oplaca, ale poniewaz nie kazdy z klientow to rozumie - stad delikatna
    >> perswazja finansowa ze strony Banku.
    >
    > Nie masz zielonego pojecia o czym piszesz. Fraudy to kropla w oceanie.

    Dane dotyczace fraudow sa niestety takze tajne, ale uwazna analiza chociazby
    materialow prasowych pokaze Ci, ze to nie jest kropla w oceanie. Jesli tez
    masz mozliwosc dowiedzenia sie o koszty obslugi bankomatu, a jeszcze lepiej
    wplatomatu to polecam. Co klienci potrafia wkladac do wplatomatu to w ogole
    ksiazki mozna pisac.

    Gdyby
    > to byl duzy problem to juz zostalyby zastosowane o wiele bardziej
    > zaawansowane narzedzia niz te sprzed 20 lat.

    I sa - karty chipowe i PIN oraz proby przerzucenia odpowiedzialnosci na
    klienta i sklep.

    > Dzieki takiej akcji nie spadna koszty obslugi bankomatow i tak beda one
    > instalowane (i bedzie ich jeszcze wiecej niz obecnia), i tak bedzie
    > musiala byc do nich dostarczona gotowka, i tak bedzie musial byc
    > monitoring itd...
    >

    Niekoniecznie. Jesli owe sklepiki, kosmetyczki itp. zaczna akceptowac karty
    (a zaczna tracac klientow, ktorzy odejda nie majac czym zaplacic) udzial
    transakcji gotowkowych w rynku bedzie malal. Z zyskiem dla banku (prowizja),
    sklepu (obsluga) i klienta (wygoda).


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1