  • Data: 2004-08-13 10:22:04
    Temat: Re: Nordea: pytania
    Od: Marek <m...@w...INTERIA.i-to.PL> szukaj wiadomości tego autora

    Roland dnia 2004-08-13 10:57 napisał(a) co następuje:

    Mam odpowiedź na pytanie:
    > - w jakiej walucie rozliczane są karciane transakcje zagraniczne i
    czy > znana jest prowizja w przypadku przewalutowania?

    Wg zeznań pracownika banku, transakcje rozliczane są w Euro, a bank NIE
    POBIERA opłaty za przewalutowanie. Czy może to ktoś sprawdził?

    > A ja chciałbym jeszcze zapytać:
    > -czy jest możliwość anulowania przelewu (tego zleconego na dzień bieżący) przed
    > jego wysyłką do KIRu, podobnie czy można anulować zlecenie z datą przyszłą w
    > dniu jego wykonania, przed zamknięciem wysyłki na pierwszą sesję?

    Hmm... szukam na stronach demo i... w ogóle nie mogę znaleźć opcji
    edycji/skasowania oczekującego przelewu. Ciekawe...

    Wygląda na to, że odwołać można tylko zlecenie stałe (choćby
    jednorazowe) na dzień przed jego realizacją. Pojęcie "Przelewu z datą
    przyszłą" w Solo nie istnieje: należy zdefiniować zlecenie jednorazowe.
    A "Polecenie przelewu" polega na poleceniu bankowi wysłania pieniędzy
    tak szybko, jak to tylko możliwe ;-) i kosztuje 20gr więcej, niż
    zlecenie. Nie można go również odwołać (?).

    Czyli działa to podobnie jak w BGŻ, tylko w tym ostatnim był większy
    zamęt, gdyż w formatkach systemu transakcyjnego brak jest rozróżnienia
    przelewów przyszłych i bieżących, a "zachowują" się one zupełnie
    inaczej, co powoduje, że ciężko się w tym połapać. Poniżej długi opis -
    dla leniwych zaznaczam gwiazdką '*' miejsce, gdzie należy czytać dalej
    na temat ;-)

    Jeśli zlecałem jakiś przelew na dziś, to OD RAZU pojawiał się w Historii
    rachunku, nie można go było odwołać, nie pojawiał się też w zakładce
    "Zamknięte przelewy" (sic!). Jeśli zlecałem z datą przyszłą, można było
    zmienić cokolwiek tylko na dzień wcześniej - potem wędrował do wielkiej
    bankowej studni, z której wydobywał go Elixir i dopiero lądował w
    historii. A jeśli przelew zdefiniowany wcześniej z datą przyszłą
    poddałem edycji i wpisałem datę bieżącą, to nie został zrealizowany
    (choć widniał na liście oczekujących), a następnego dnia trafiał do
    przelewów zamkniętych z pustą listą operacji. Trochę to było wkurzające ;-)

    * Tutaj:

    > -czy przelew otrzymany drugą sesją można jeszcze "wypchnąć" z banku trzecią
    > (tzn. czy jest jakiś odstęp pomiędzy księgowanie drugiej sesji a zamknięciem
    > wysyłki na trzecią)?

    Jeśli wierzyć informacjom zamieszczonym na stronie Miernika
    http://www.miernik.ctnet.pl/money/bank_acc_param-pl.
    po.php - to chyba
    jedyny bank, który daje taką możliwość (księgowanie II sesji o 14:45,
    zamknięcie III o 15:00).

    --
    Marek
    "Nasi wrogowie są bardzo nowocześni i pomysłowi. I my także.