eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNordea reklamacja ?Re: Nordea reklamacja ?
  • Data: 2011-10-03 09:43:48
    Temat: Re: Nordea reklamacja ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-10-03 11:37, witrak() pisze:
    > Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote on 2011-10-03_11:27
    >> W dniu 2011-10-03 11:14, tad pisze:
    >>> Nie było informacji o wprowadzonej rok temu podwyżce opłaty
    >>
    >>
    >> To jest kluczowe. Informacja pewnie była, tylko listem zwykłym
    >> i "nie doszła". Ja bym składał reklamację i powoływał się na
    >> brak informacji o zmianie opłat (bo to, że bank naliczał opłaty
    >> i siedział cicho, to zarzutu z tego mu nie zrobisz).
    >>
    >
    > To ja się podłączę z podobnym acz nieco innym pytaniem. Czy bank
    > może nie wykazywać w wyciągach naliczanych opłat, gdy saldo
    > środków jest zero? To znaczy przychodzą kolejne wyciągi, w nich
    > nie widać naliczania opłaty - nie są one księgowane - a potem, gdy
    > pojawia się kasa, bank wstawia obciążenie wszystkimi zaległymi
    > opłatami...
    > (W szczególności idzie o opłaty za rachunek inwestycyjny w domu
    > maklerskim.)
    >
    > Rzecz w tym, że w takiej sytuacji nie bardzo jest jak spierać się
    > o zasadność opłat przedawnionych czyli bardziej niż 2 lata wstecz.

    Faktycznie czasem stosuje się taką metodę - nie obciąża się konta do
    czasu, jak nie wpłyną środki. Ma to tę zaletę, że nie tworzy
    niedozwolonego debetu.

    W kwestii przedawnienia na miejscu klienta uznawałbym, że wymagalność
    opłaty jest od dnia jej potencjalnego naliczenia, a nie od dnia pobrania.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1