  • Data: 2003-12-10 15:17:46
    Temat: Re: Nowa TOiP w Lukasie
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kazimierz <k...@w...pl> wrote:
    > Wszystko pieknie ale wytlumacz w jaki sposob bank zarobi na "aktywnym"
    > kliencie ktory przeleje na jeden dzien 2kPLN ?
    > Dla kontrastu porownaj go z klientem ktory nie jest "aktywny" tylko
    > trzyma te 2kPLN na koncie.
    > Ja nijak nie moge tu doszukac sie logiki..."

    Podam Ci moja logike.
    6% klientow zmienilo w zeszlym roku bank. (co najmniej dwa konta ma ok. 1/3
    korzystajacych z bankow - ale musialbym dokladnej sprawdzic)

    Z Lukas e-Banku korzysta troche ponad 100 tys klientow - czyli troche ponad
    20% klientow Lukasa.
    Jak podejrzewam wiekszosc ma zwykle e-Konto.

    Twoja logika zaklada, ze 100 tysiecy klientow:
    - ma stale nadwyzki finansowe i trzyma je na niskooprocentowanym RORze
    - ma drugi rachunek bankowy obslugiwany przez internet z darmowymi
    przelewami (Inteligo odpada, BZ WBK i Millennium tez...) lub bedzie chodzic
    do placowki i wyplacalo i wplacalo pieniadze.
    Wybacz - ale jak dla mnie to jest NIEREALNE!

    Z drugiej strony - wiekszosc klientow nie ma 2go konta, nie ma wolnych
    srodkow, a jesli je ma to trzyma na lokatach, macha reka na 1 zl (popatrz
    ilu klientow macha na 8,5 w Pekao SA, albo przelewa kase po 50 gr lub 1,5 w
    BZ WBK....), otrzymuje pensje przelewem i tak dalej.

    Po prostu - oceniasz swiat przez swoj pryzmat i nie chcesz zaakceptowac, ze
    ogol klientow nie dziala tak jak Ty, chociaz twoje zachowanie moze byc jak
    najbardziej logiczne.

    Co wiecej poza mBankiem i VW Bankiem (ale tego nie liczmy z racji malej
    liczbny klientow) nie ma tanszego w utrzymaniu konta i dotyczy to drobnego
    procenta klientow.

    Lukas zastosowal taka polityke i mial ku temu jakies powody. Moglo to byc na
    przyklad srednie saldo miesieczne jak w PRO - lub wplywow - ktore latwiej w
    sumie zastosowac przez klienta.

    Logika jest taka, ze przelewajac mozesz w koncu zaczac korzystac aktywnie z
    konta (bo od nowego roku premiowane jest korzystanie z kart).

    Bank owszem nie zarobi na kliencie, ktory przeleje 2 tysiace na jeden dzien,
    ale z drugiej strony przyjmuje i slusznie, ze tacy klienci to jednostki.
    Zarobic nie zarobi - ale i nie straci - a pamietajac o masie klientow,
    ktorzy nie beda sie bawic w takie rzeczy - suma sumarum zarobi.

    Ot i tyle.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci