  • Data: 2003-12-10 15:48:40
    Temat: Re: Nowa TOiP w Lukasie
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:br7dns$imc$1@news.onet.pl...

    > Podam Ci moja logike.
    > 6% klientow zmienilo w zeszlym roku bank. (co najmniej dwa konta ma ok.
    1/3

    ?

    > - ma drugi rachunek bankowy obslugiwany przez internet z darmowymi
    > przelewami (Inteligo odpada, BZ WBK i Millennium tez...) lub bedzie
    chodzic
    > do placowki i wyplacalo i wplacalo pieniadze.
    > Wybacz - ale jak dla mnie to jest NIEREALNE!

    Nie znam danych dotyczacych klientow Lukasa ale e-konto to rachunek raczej
    "internetowy" wiec wydawawac by sie moglo ze to raczej ludzie "swiatli" :) i
    np posiadanie rachnku np w mBanku czy VW nie jest dla nich jakims wielkim
    problemem... ale oczywiscie moge sie mylic

    > Z drugiej strony - wiekszosc klientow nie ma 2go konta, nie ma wolnych
    > srodkow, a jesli je ma to trzyma na lokatach, macha reka na 1 zl (popatrz
    > ilu klientow macha na 8,5 w Pekao SA, albo przelewa kase po 50 gr lub 1,5
    > BZ WBK....), otrzymuje pensje przelewem i tak dalej.
    >
    > Po prostu - oceniasz swiat przez swoj pryzmat i nie chcesz zaakceptowac,
    ze
    > ogol klientow nie dziala tak jak Ty, chociaz twoje zachowanie moze byc jak
    > najbardziej logiczne.

    Alez Michal, ja niczego nie oceniam, wiem ze ludzie maja tez konta w pekao
    badz pko i jeszcze za to placa :)
    Nie wiem zupelnie skad wysnules wniosek z tym pryzmatem :) Po prostu
    chcialem zebys mnie oswiecil z ta logika w Lukasie...

    > Co wiecej poza mBankiem i VW Bankiem (ale tego nie liczmy z racji malej
    > liczbny klientow) nie ma tanszego w utrzymaniu konta i dotyczy to drobnego
    > procenta klientow.

    a dlaczego nie liczymy ? Czyzby klientow e-konta Lukasa bylo wiecej niz np
    mBanku ?
    nie rozumiem tego wyklucznia....

    > Lukas zastosowal taka polityke i mial ku temu jakies powody. Moglo to byc
    na
    > przyklad srednie saldo miesieczne jak w PRO - lub wplywow - ktore latwiej
    > sumie zastosowac przez klienta

    No wiem ze taka zastosowal ale z logika raczej wiele nie ma to wspolnego,
    mogl tez np wprowadzic oplate za trzymanie u nich wiecej niz 1kPLN i zgodnie
    z Twoja teroria Ci ludzie by za to placili bo nie maja innych kont.
    .

    > Logika jest taka, ze przelewajac mozesz w koncu zaczac korzystac aktywnie
    > konta (bo od nowego roku premiowane jest korzystanie z kart).
    >
    > Bank owszem nie zarobi na kliencie, ktory przeleje 2 tysiace na jeden
    dzien,
    > ale z drugiej strony przyjmuje i slusznie, ze tacy klienci to jednostki.

    czy slusznie to nie wiem, okaze sie pewnie za pare miesiecy...

    > Zarobic nie zarobi - ale i nie straci -

    tzn ma przelewy "za darmo" ? nic nie placi jakiemus kir'owi czy tez innej
    organizacji ?
    To byloby dziwne, ale nie znam sie na tym za bardzo...

    Ciagle podtrzymuje moje zdanie ze jesli juz chcieli wprowadzic oplaty to
    sensowniejsze byloby to uzaleznic od salda a nie od obrotow i wydaje mi sie
    ze wrecz wiecej by na tym zarobili. Mam nadzieje ze jesli mBak bedzie chcial
    to zrobic (odpukac :) to wlasnie w taki sposob...
    Pojecie aktywnego klienta ktory generuje ruch przez przelwy i dzieki temu
    jest oplacalny dla banku jakos do mnie nie przemawia, ale oczywiscie moge
    sie mylic :)

    > Ot i tyle.

    Rozumiem Twoj p-t widzenia aczkolwiek nie do konca sie z nim zgadzam....