  • Data: 2003-12-11 08:27:27
    Temat: Re: Nowa TOiP w Lukasie
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bwwald <b...@w...onet.pl> wrote:
    > Podsumowujac. Rozumiem oplaty ale nie takie, ktore daja nie tylko
    > tylna furtke na ich unikniecie ale rowniez w wielu przypadkach
    > generujace straty, szczegolnie w przypadku klientow internetowych. W
    > jakim procencie? Zobaczymy...

    Straty powiadasz?
    Tworzenie oscylatora wymusza posiadanie drugiego konta. W VW Banku klientow
    jest raptem ok 28 tysiecy (jak nie mniej), a w mBanku oplaty predzej czy
    pozniej sie pojawia (tak zakladam).
    Pojawi sie zatem pytanie czy oplaca sie zrezygnowac i czy bedzie skad robic
    oscylator.
    Kolejna rzecz - czy wszyscy przeczytaja i zrozumieja + bedzie im sie chcialo
    wykonywac taki oscylator + beda mogli robic taki oscylator. Ciagle
    zakladasz, ze ktos ma wolne pieniadze - a przeciez wiekszosc ludzi kase
    trzyma na lokatach (nawet w Lukasie - i wtedy machnie o te zlotowke) + duza
    czesc ludzi zyje na debecie lub pod koniec miesiaca nie ma kasy.

    Uwazasz, ze bank dziala nielogicznie? To moze byc zludzenie.
    a) jak dziala srednie saldo - oni doskonale wiedza przy e-koncie PRO - wiec
    dywagacje, ze a moze powinni tak sa bezcelowe. Takie zmiany wprowadza sie
    nie po to, zeby umilic zycie klientowi, tylko zebrac kase :) Klient mysli -
    no gdybym przelal, to bym nie zaplacil - ale nie przelewa - wiec placi i
    bank zarabia. Normalna marketingowa sztuczkka + ta z zaplac co najmniej 300
    zl a oddamy ci zlotowke...
    Wszystko dziala jak w telefonii komorkowej - kiedy klient mysli, ze ma
    mozliwosc pozornej oszczednosci - obroty (a i co za tym idzie w jakis sposob
    zyski) rosna np o 60%. (odsylam do art. w Polityce jakis czas temu).

    Moglo sie okazac, ze wiekszosc klientow spelnialoby limit salda, albo wrecz
    przeciwnie - saldo musialoby byc rozne dla roznego typu kont - wyobraz sobie
    5 tys dla PRO i 1000 dla eKonta...

    Dlatego ty stwierdzasz, ze to glupie posuniecie, ja stwierdzam, ze bank
    zacznie na tym zarabiac. I jestem pewinen, ze w tym wypadku racje mam ja i
    ludzie nie beda masowo bawic sie w oscylator - tak jak masowo nie zamykaja
    kont po podwyzkach w innych bankach.

    Co do wspomnianego PKO BP i Pekao SA. W przypadku tego ostatniego - nagly
    spadek ilosci klientow wiazal sie przede wszystkim z przeczyszczeniem bazy
    (-15%) - Pekao twierdzi, ze nie jest tak zle i netto sa na lekkim plusie.
    PKO BP - konca 2000 roku - zdobylo sporo klientow.
    Pytanie jest zasadnicze - ktore konto jest kontem glownym + ile osob
    korzysta aktuywnie z mBanku, ale dalej placi za rachunek w marmurku? Mnie
    sie wydaje, ze dosyc duzo.

    Zmiany w Lukasie sa "wymierzone" przede wszystkim w klientow, dla ktorych
    Lukas jest tylko kontem dodatkowym.
    Jesli nie masz wplywow 2 tysiace oraz w miesiacu nie placisz karta 300 zl -
    to wybacz ale bank w zyciu nie zarobi na tobie (nie mowiac juz o wyjsciu na
    zero. Dlatego dla takich klientow - nie ma litosci - niech placa - chociazby
    zlotowke.

    To nie jest zadna tam tragedia te oplaty :) Ja rozumiem 5 zl albo 3 zl.
    Bank dziala uczciwie - placisz 300 zl karta VE - oddajemy ci oplate za
    "utrzymanie" konta.

    Kazdemu sie ywdaje, ze jak trzyma pieniadze w banku, to bank nie ma prawa
    nie pobierac zadnych oplat. Jesli mu sie tak wydaje - to zle mysli :)
    Powinno byc - nie pobieramy oplat od salda 2000 zl inaczej oplata. O i wtedy
    jest uczciwie powiedziane.