  • Data: 2009-10-12 20:21:24
    Temat: Re: Nowa partia
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    skippy wrote:

    > Tylko nieliczni poswięcaja własne dobro na rzecz idealistycznej pracy dla
    > innych.

    Nigdy nie mam takich oczekiwań. Takie postawy uważam za chorobowe. Rozumiem
    to, ze każdy wstaje rano i pracuje by nakarmić siebie, swoją rodzinę i
    zarobić coś więcej na zaś, na gorsze dni. Wszyscy znani mi ludzie tak robią,
    tak też zostałem wychowany i jest to zgodne z moim instynktem
    samozachowawczym. Problem polega na tym by tak ustawić system współpracy
    między ludźmi by to naturalne zachowanie jednostki wspierało społeczność, w
    której żyje. Trzeba unikać takich uregulowań gdzie jednostka widzi zysk w
    okradaniu grupy, w której żyje. Innymi słowy powinna być ewidentna korzyść w
    płaceniu podatków, a dotkliwa strata w unikaniu płacenia. I nie kara, tylko
    strata. Nie strach tylko strata ekonomiczna. Ludzie robią tylko to co im się
    opłaca. A co się opłaca każdy określa sam. Tak jest i już. System oparty na
    altruizmie zawalił się ekonomicznie.