    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Nowa partia
    Date: Mon, 19 Oct 2009 10:32:43 +0200

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jestem zdania, że ponieważ koszty więzienia takiego misia to ponad 2k, to
    > najprościej będzie zamiast go zamykać przeznaczyć te pieniądze dla ofiary
    > w razie nieściagalności, a misia zblokować przez Skarbowy i Rejestr
    > dłużników i nie robić krzywdy dzieciom zamykając ojca bezsensownie do
    > kicia.

    Ja żadnych badań na ten temat nie znam ale w życiu nie spotkałem przypadku
    osobnika uchylającego się od płacenia alimentów, który byłby dobrym ojcem. A
    moim zdaniem dobry ojciec to taki, który wychowuje swoje dzieci na takie,
    których nie boje się spotkać na ulicy.

    > W imie wimaginowanej sprawiedliwości podnoszone przez to są mocno
    > koszty społeczne całej sprawy oraz przy okazji dodatkowym ludziom
    > wyrządzana jest krzywda. Inna sprawa że kompletnie nie wierzę w
    > zapewnienie tak płatnej pracy wszystkim udupionym alimenciarzom czyli de
    > facto żona i dzieci nie dostaja i tak zadnej kasy, a my wszyscy dodatkowo
    > się składamy na karę, która niczego nie załatwia. Bo jak kest z czego
    > ściągać, to po co zamykać. A jak nie ma, to co da zamknięcie?

    Ja sobie wyobrażam to tak. Wszelkie koszty które były skutkiem czynu
    zabronionego powinien ponosić sprawca. Naprawa szkody, ściganie, sądzenie i
    więzienie. Może się z tego uzbierać kwota nieosiągalna dla sprawcy. Staje
    się wtedy dożywotnio niewolnikiem ekonomicznym swojego czynu i ofiar.
    Wszystkie kwoty kredytuje państwo na rynkowych zasadach, a potem z całą
    bezwzględnością ściąga. Dobrym rozwiązaniem jest obsadzanie takimi gostkami
    najbardziej niebezpiecznych zawodów. Górnicy są tu dobrym kandydatem. Jeżeli
    cwaniaczek nie chce pracować to wszelkie koszty związane z pilnowaniem go,
    doprowadzaniem do pracy powiększają jego dług. Pierwsze 5 lat obowiązywania
    takich zasad i najbardziej uciążliwe przestępstwa spadłyby znacznie.
    Kierowca, który zrobił po pijanemu kalekę musiałby zapłacić za leczenie,
    straty moralne i różnicę w zarobkach swojej ofiary, które spowodował, do
    końca jej życia. Takie przykłady powodowałyby, że pijani baliby się
    samochodów. Jak głupi 20 latek ustawiłby sobie życie jednym wygłupem, jak
    ustawił życie swojej ofiary, to takie przykłady mocno by działały. Tak
    myślę. Ja bym tak wolał. Nic mi po wyroku dożywocia lub każe śmierci dla
    mordercy mojego dziecka, za które mam jeszcze sam płacić. Wolałbym, żeby
    morderca zapłacił za wychowanie mojego dziecka, moje straty moralne i
    wszystkie zawiedzione nadzieje, które spowodował. Teraz mam zemstę i nic
    ponad to.