eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNowe numery rachunów ZUSRe: Nowe numery rachunów ZUS
  • Data: 2017-11-26 10:17:36
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2017-11-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Wojtku, odpowiedz bardzo prosto, co by było nei tak, gdybysmy zapomnieli
    > o pobieranie nr rachunku ze strony eskładki, zapomnieli o jego
    > automatycznym podmienianiu i banki wprowadziły jedna prosta rzecz:
    > przy probie wysłania przelewu na stary numer rachunku pojawiłaby sie
    > informacja:
    > -nr rachunku nieaktualny, prosze pobrac aktualny nr ze strony eskładka.pl
    > lub skontaktowac sie z oddziałem ZUS.
    > To tez byłby kłopot i jakies skomplikowane wdrozenie za pareset tysiecy?

    Oczywiście. Ale tym razem nie po stronie banku a ZUSu.
    W takiej sytuacji masz ~1-2 mln osób, które nie wiedzą gdzie mają wpłacić
    i muszą się tego dowiedzieć.

    1/ System który nie padnie od tego że 200 tys. osób "na raz" (załóżmy, że w ciągu
    pół godziny) będzie chciało się dowiedzieć jaki ma numer rachunku kosztuje
    odpowiednio więcej.

    A jak już padnie, to gwarantuję Ci, że danego dnia nie wstanie za szybko,
    bo kolejka osób chcących się dowiedzieć (i wciskających tzw. F5) będzie rosła
    i będzie skutecznie zapychać system. [1]

    2/ Obsługa telefoniczna choćby 200 tys. osób w jeden dzień osób oznacza
    niesamowitą logistykę i koszty. Wystarczą proste założenia:
    - 1 osoba jest obsługiwana przez 5 minut (weryfikacja danych, sprawdzenie numeru
    itd).
    - w godzinę obsłużysz 12 osób
    - w osiem godzin obsłużysz 96 osób jeśli pracujesz jak automat, nie masz
    przerwy na kawę/herbatę i wszystko idzie bezproblemowo

    Zadanie matematyczne: ile trzeba zatrudnić telefonistek aby odpowiedzieć 200 tys.
    osobom
    jaki mają numer rachunku i jaką trzeba do tego zamówić infrastrukturę. Czas start.

    3/ Obsługa w oddziale, patrz punkt 2/

    Oczywiście możesz zakładać, że ludzie nie robią wszystkiego na ostatnią chwilę,
    ale obawiam się że to jest naiwność. Do zatkania systemu myślę spokojnie wystarczy
    te 10% obywateli chcących się "na raz dowiedzieć" gdzie mają wpłacić.

    [1] Tak, Facebook, czy KIR potrafią obsłużyć w zakresie swoich systemów
    nawet znacznie więcej, ale oni jednak na swoją infrastrukturę *troszkę*
    pieniążków wydają.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1