-
Data: 2017-11-26 10:17:36
Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2017-11-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]
> Wojtku, odpowiedz bardzo prosto, co by było nei tak, gdybysmy zapomnieli
> o pobieranie nr rachunku ze strony eskładki, zapomnieli o jego
> automatycznym podmienianiu i banki wprowadziły jedna prosta rzecz:
> przy probie wysłania przelewu na stary numer rachunku pojawiłaby sie
> informacja:
> -nr rachunku nieaktualny, prosze pobrac aktualny nr ze strony eskładka.pl
> lub skontaktowac sie z oddziałem ZUS.
> To tez byłby kłopot i jakies skomplikowane wdrozenie za pareset tysiecy?
Oczywiście. Ale tym razem nie po stronie banku a ZUSu.
W takiej sytuacji masz ~1-2 mln osób, które nie wiedzą gdzie mają wpłacić
i muszą się tego dowiedzieć.
1/ System który nie padnie od tego że 200 tys. osób "na raz" (załóżmy, że w ciągu
pół godziny) będzie chciało się dowiedzieć jaki ma numer rachunku kosztuje
odpowiednio więcej.
A jak już padnie, to gwarantuję Ci, że danego dnia nie wstanie za szybko,
bo kolejka osób chcących się dowiedzieć (i wciskających tzw. F5) będzie rosła
i będzie skutecznie zapychać system. [1]
2/ Obsługa telefoniczna choćby 200 tys. osób w jeden dzień osób oznacza
niesamowitą logistykę i koszty. Wystarczą proste założenia:
- 1 osoba jest obsługiwana przez 5 minut (weryfikacja danych, sprawdzenie numeru
itd).
- w godzinę obsłużysz 12 osób
- w osiem godzin obsłużysz 96 osób jeśli pracujesz jak automat, nie masz
przerwy na kawę/herbatę i wszystko idzie bezproblemowo
Zadanie matematyczne: ile trzeba zatrudnić telefonistek aby odpowiedzieć 200 tys.
osobom
jaki mają numer rachunku i jaką trzeba do tego zamówić infrastrukturę. Czas start.
3/ Obsługa w oddziale, patrz punkt 2/
Oczywiście możesz zakładać, że ludzie nie robią wszystkiego na ostatnią chwilę,
ale obawiam się że to jest naiwność. Do zatkania systemu myślę spokojnie wystarczy
te 10% obywateli chcących się "na raz dowiedzieć" gdzie mają wpłacić.
[1] Tak, Facebook, czy KIR potrafią obsłużyć w zakresie swoich systemów
nawet znacznie więcej, ale oni jednak na swoją infrastrukturę *troszkę*
pieniążków wydają.
--
Wojciech Bańcer
w...@g...com
Następne wpisy z tego wątku
- 26.11.17 10:25 Wojciech Bancer
- 26.11.17 10:39 cef
- 26.11.17 10:47 Budzik
- 26.11.17 10:49 Wojciech Bancer
- 26.11.17 11:00 Wojciech Bancer
- 26.11.17 11:48 Wojciech Bancer
- 26.11.17 12:25 Kamil Jońca
- 26.11.17 12:28 Kamil Jońca
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:50 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...