-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.biznes.banki
From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
Subject: Re: Nowe numery rachunów ZUS
References: <X...@1...0.0.1>
<5a0e9303$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
<ouonji$b3h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<ov56vf$nh2$2@node1.news.atman.pl>
<s...@p...org>
<5a16cb5b$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@p...org>
<ova09n$9hh$1@node2.news.atman.pl>
<s...@p...org>
<ovbonr$5ib$2@node1.news.atman.pl>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
Organization: None
Date: Sun, 26 Nov 2017 10:17:36 +0100
User-Agent: slrn/1.0.3 (Darwin)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@p...org>
Lines: 48
NNTP-Posting-Host: 37.47.102.83
X-Trace: 1511687857 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15187 37.47.102.83:17943
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3907
X-Received-Body-CRC: 1142224274
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:634220
[ ukryj nagłówki ]On 2017-11-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]
> Wojtku, odpowiedz bardzo prosto, co by było nei tak, gdybysmy zapomnieli
> o pobieranie nr rachunku ze strony eskładki, zapomnieli o jego
> automatycznym podmienianiu i banki wprowadziły jedna prosta rzecz:
> przy probie wysłania przelewu na stary numer rachunku pojawiłaby sie
> informacja:
> -nr rachunku nieaktualny, prosze pobrac aktualny nr ze strony eskładka.pl
> lub skontaktowac sie z oddziałem ZUS.
> To tez byłby kłopot i jakies skomplikowane wdrozenie za pareset tysiecy?
Oczywiście. Ale tym razem nie po stronie banku a ZUSu.
W takiej sytuacji masz ~1-2 mln osób, które nie wiedzą gdzie mają wpłacić
i muszą się tego dowiedzieć.
1/ System który nie padnie od tego że 200 tys. osób "na raz" (załóżmy, że w ciągu
pół godziny) będzie chciało się dowiedzieć jaki ma numer rachunku kosztuje
odpowiednio więcej.
A jak już padnie, to gwarantuję Ci, że danego dnia nie wstanie za szybko,
bo kolejka osób chcących się dowiedzieć (i wciskających tzw. F5) będzie rosła
i będzie skutecznie zapychać system. [1]
2/ Obsługa telefoniczna choćby 200 tys. osób w jeden dzień osób oznacza
niesamowitą logistykę i koszty. Wystarczą proste założenia:
- 1 osoba jest obsługiwana przez 5 minut (weryfikacja danych, sprawdzenie numeru
itd).
- w godzinę obsłużysz 12 osób
- w osiem godzin obsłużysz 96 osób jeśli pracujesz jak automat, nie masz
przerwy na kawę/herbatę i wszystko idzie bezproblemowo
Zadanie matematyczne: ile trzeba zatrudnić telefonistek aby odpowiedzieć 200 tys.
osobom
jaki mają numer rachunku i jaką trzeba do tego zamówić infrastrukturę. Czas start.
3/ Obsługa w oddziale, patrz punkt 2/
Oczywiście możesz zakładać, że ludzie nie robią wszystkiego na ostatnią chwilę,
ale obawiam się że to jest naiwność. Do zatkania systemu myślę spokojnie wystarczy
te 10% obywateli chcących się "na raz dowiedzieć" gdzie mają wpłacić.
[1] Tak, Facebook, czy KIR potrafią obsłużyć w zakresie swoich systemów
nawet znacznie więcej, ale oni jednak na swoją infrastrukturę *troszkę*
pieniążków wydają.
--
Wojciech Bańcer
w...@g...com
Następne wpisy z tego wątku
- 26.11.17 10:25 Wojciech Bancer
- 26.11.17 10:39 cef
- 26.11.17 10:47 Budzik
- 26.11.17 10:49 Wojciech Bancer
- 26.11.17 11:00 Wojciech Bancer
- 26.11.17 11:48 Wojciech Bancer
- 26.11.17 12:25 Kamil Jońca
- 26.11.17 12:28 Kamil Jońca
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:50 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...