  • Data: 2008-03-21 23:09:19
    Temat: Re: Nowosci w mBanku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "kashmiri" fs1ag3$lvk$...@n...interia.pl

    > > Preferowana przez analfabetów? :)

    > Nie, przez słowniki.

    To jakieś novum. ;) Możesz powołać się na taki słownik? :)

    > Nie rozumiem. Gdzież to musiałeś forsować polskie cudzysłowy (" ") i
    > myślniki (-) i pewnie jeszcze pauzy (-)? Były w użyciu odkąd sięgam
    > pamięcią!

    Właśnie były -- niepolskie cudzysłowy i dywizy w miejscu myślników. :)

    > A co do kropki, to jeżeli w cudzysłowie ujęte jest całe zdanie, kropkę po
    > tym zdaniu też można zamknąć - analogicznie jak zamyka się
    > wykrzyknik/pytajnik należący do cytowanych słów: "Stać!", "Kto to?"

    Można, ale nie w polskim języku. :)

    > Bardzo słusznie.

    A tego akurat nie udało się mi sforsować...
    Niektórzy (nawet mocni w języku) brali mnie w obronę, ale w końcu
    obowiązkiem jest 'biegać', zamiast 'bieganie' i 'bardzo możliwe'
    funkcjonuje, niczym 'być bardziej w ciąży'. ;)

    Natomiast przemyciłem cudzysłowy jednociapkowe, choć są zastrzeżone
    po cichu do czegoś innego niż do tego, do czego ja je zazwyczaj wykorzystuję. :)

    Gdy forsowałem cudzysłowy (,,...'') i myślniki (--) za sobą miałem całą
    masę ludzi wspierających mnie po cichu i czasami głośno. :) No i zawsze
    obaawiałem się, że pewnego dnia ci ludzie zaprotestują przeciwko ,,moim''
    ('...') cudzysłowom, ale jakoś uznali je, :) choć w typografii są mocni.

    > Ja lubić takie skróty! Ty ich nie ruszać!

    No... Skoro ja ich [mam] nie ruszać -- to co [??] inne!!! ;)

    > Jest pewna reguła, ale byłoby to tak OT, że nie będę jej pisał. Zresztą
    > akurat w sprawie kropki+cudzysłowu dopuszcza się pewną dowolność.

    Nie dopuszcza się. W polskim nie dopuszcza się.
    Weź dowolną książkę (może akurat nie autorstwa M. Rakowskiego) ;) ale
    jednak dowolną. Weź też jakiś tekst z polszczyzny z niedawnych (trzech?) lat...

    > Powiedział: "Ala ma Asa".
    > - Ala ma Asa - powiedział. - Od wczoraj.

    Bo Ala zawsze jest pisana wielką literą. Ale ;) co wówczas, gdy
    nie Alę ustawimy na początku cytowanej wypowiedzi, lecz coś innego?
    I co wówczas, gdy tę wypowiedź zamykamy wykrzyknikiem a całe zdanie
    kropką, zaś cudzysłów nie jest wskazany z uwagi na inne sposoby
    wydzielania treści cytowanej? :)

    Czasami język polski jest tak miękki, że aż smutno się robi...

    > Kiedy byłem szczeniakiem, czepiałem się każdego przecinka i każdej

    Słownikowe:

    Wypuścić nie wolno rozstrzelać!

    W zależności od postawienia przecinków, skazaniec traci życie lub zyskuje
    wolność niczym pewien kot Schrödingera, zamknięty w skrzynce i bombardowany
    korpuskułami. ;)

    Wypuścić nie wolno, rozstrzelać!
    Wypuścić, nie wolno rozstrzelać!

    > niepoprawnej formy, a Słownik poprawnej polszczyzny znałem chyba na pamięć.

    > Ale już mi ta choroba przeszła - na szczęście. Czuję się taki wolny i
    > tolerancyjny. Niech każdy pisze tak, jak sam czuje i umie, mnie nic do tego.

    Stokrotka z polszczyzny byłaby zachwycona Twoją postawą. :)

    Ja się do niej (do Stokrotki) zraziłem, bo napisała, że uczelnie są biedna (chodzi
    o finanse) a ja niby też jestem tolerancyjny, ale znam uczelnie dobrze i wiem, że
    forsa leje się tam strumieniami jak woda z norweskich wodospadów.... Trzeba tylko
    stanąć z wiadrem, łapać i pić do woli!!!

    > PS. Czy mogę z powrotem zacząć używać łączników (-)? Pisanie myślników (-) i
    > pauz (-) jest męczące...

    Nie wiem, czy zauważyłeś, że piszesz tylko dywizy/łączniki.
    Być może dlatego, że w tym kodowaniu trudno o inne znaki,
    chyba że się stosuje notację taką, jak moja -- ,,'' i --. :)

    BTW -- raz też zaprotestowałem przeciwko ,,wyliczaniu'' po dwukropku, gdy
    wyliczane były tylko dwa elementy. Ktoś dowcipny coś zaczął marudzić
    o doprecyzowaniu ;) i uznałem, że chyba gra nie jest warta świeczki. :)

    --