  • Data: 2011-02-03 20:43:22
    Temat: Re: Nowy program gospodarczy PIS
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bojko wrote:

    > Zamiast "emerytury", finansowanej przez "płatnika składek", "zasiłek",
    > finansowany przez "podatnika". Na czym właściwie polega różnica, poza
    > nazewnictwem zmiennych?

    Dla mnie dziwne jest to, że. Dziś jest tak. Ludzie płacą podatki i składki
    ZUS, w cyklach miesięcznych przewidzianych prawem, do właściwego urzędu
    skarbowego i oddziału ZUS. Po technicznej zwłoce, spowodowanej przeliczeniem
    i odcięciem odpowiednich opłat na to obsługujących ludzi, pieniądze te
    trafiają niezwłocznie na konta emerytów. Nic nie brakuje ze 189 mld. Dla
    mnie jest dziwne, że nie można sobie wyobrazić, że pośrednik znika.
    Twierdzenie, że pośrednik musi być bo się świat zawali i od tego, że jak
    zniknie aparat urzędniczy, który to obsługuje zniknie z nim rocznie 189 mld
    złotych. Ten stan ducha jest dla mnie fascynujący. Jaką to urzędnicy muszą
    mieć władzę nad myśleniem swoich podopiecznych żeby wyrobić w nich
    przeświadczenie o swojej konieczności. Niczym kapłani egipscy. Dla mnie to
    jest fascynujący fenomen społeczny. Ale wszystkie barany i owce muszą mieć
    swojego bacę, który ich pilnuje doi i zarzyna w sposób dla siebie, myślę o
    bacy, najwygodniejszy. Tak trzymać. Czysta hodowla. Nikt tego nie widzi i
    się nie sprzeciwia i buntuje. Pisząc nikt mam na myśli istotną siłę
    polityczną. Pomijam pojedyncze głosy na listach czy forach. Ale są owce,
    które za ten system życie by oddały. System - buzi dać.