  • Data: 2009-11-24 20:43:50
    Temat: Re: O hodowcach długów w Pekao SA i bazie śmieci BIK
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > pocztaj o bik-u. jest tam zapis ze jezeli ktos cie tam umiesci a nie
    > powinien, to odowiada chyba nawet karnie.
    > acha i ze przed umieszczeniem musza powtarzam musza poinformowac cie ze beda
    > cie tam umieszczac.
    > złóz skarge/zazalenie itp do odpowiedniedo sądu/ urzędu i niech oni (bank)
    > teraz sie postaraja i udokumentuja co i jak
    > bo inaczej bedziesz dochodził od nich odszkowania za uieszczenie cie w biku
    > itp
    > pogadaj ze znajomym prawnikiem i poczytaj w necie

    Obawiam się, że BIK mylisz z BIG-ami. Pierwszy jest jeden, działa na podstawie
    prawa bankowego i jest niezwykle uprzywilejowany, za to BIG-ów jest wiele i
    rzeczywiście lepiej chronią prawa dłużnika. BIG-i działają na podstawie ustawy o
    biurach informacji gospodarczej.

    To właśnie przed wpisem do BIG-u trzeba poinformować dłużnika listowie z
    potwierdzeniem odbioru. W przypadku BIK-u nie ma takiej konieczności. Tak więc
    niektórzy z Was czytających ten post może właśnie dostali prezent w postaci
    jakiegoś wpisu negatywnego. Wpis do BIK-u (w przeciwnieństwie do BIG-ów) nie
    musi być opatrzony informacją nt. sprzeciwu dłużnika. Wpisy do BIG-ów muszą być
    obligatoryjnie.

    Trochę się tymi sprawami zainteresowałem niegdyś. Jeśli źle się zrozumieliśmy to
    napisz więcej, ja i grupa będziemy wdzięczni.

    mi