eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiO tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł › Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący
    mieszkanie za 200 000 zł
    Date: Sun, 09 Jan 2011 11:48:36 +0100
    <4d272c04$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de>
    <7...@o...googlegroups.com>
    <ig84dp$1l8n$1@opal.icpnet.pl> <ig9apo$egu$1@inews.gazeta.pl>
    <4d287648$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d295140$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d296c9f$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d2970c2$0$2436$65785112@news.neostrada.pl> <igbsm6$glq$1@news.onet.pl>
    <4d2987ba$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    To: Jan Werbinski <jaďż˝@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:

    > Gdzie ja to napisałem?
    > Pokaż palcem gdzie?

    Takie wywołujesz wrażenie tymi swoimi epistołami :-D

    [..]
    Sytuacja się praktycznie nie zmienia - masz dalej koszty

    > Nie zawsze.
    > Gdyby wziąć kredyt na 5 lat, to rata byłaby zabójcza. Więc biorą kredyty
    > na 30 lat. Tylko że wtedy zamieniają wysoką ratę na WYSOKIE RYZYKO. Nikt
    > nie wie czy będzie zdrowy przez 30 lat i co się wydarzy. To złudzenie.

    Dobrze dobrany kredyt niesie ze sobą takie samo ryzyko jak i sytuacja
    bez niego...
    Koszty stałe musisz i tak ponosić...

    Jak w początkowym okresie twoja rata kredytu nie sięga 50 proc
    miesięcznego budżetu i jeszcze do tego nie jest obarczona ryzykiem
    kursowym, a jest na poziomie co najwyżej kilkunastu procent tychże
    dochodów, to nie ma się czego obawiać :-)

    Mało tego... Wynajem mieszkań jest coraz droższy, rata kredytu stała -
    względnie stała, a zarobki idą w górę, ale niekoniecznie w prędkością
    wzrostu cen za wynajem.

    > Teraz, a za 20 lat?

    Teraz. Za 20 rata będzie stanowiła pewnie z 5 - 7 procent miesięcznego
    budżetu.

    [..]
    > Kto nie miał gdzie mieszkać? Pokaż mi ludzi, którzy żyli na ulicy albo w
    > namiocie i wzięli kredyt bo nie mieli gdzie mieszkać. Daj konkretne
    > przykłady. Ja nie spotkałem ani jednej takiej osoby. Wszyscy
    > kredytobiorcy, których znam mieli gdzie mieszkać przed wzięciem kredytu.

    Jeżeli wzięli kredyty, by zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, to albo
    wcześniej wynajmowali, albo mieszkali u tatusia i mamusi... Czyli tak na
    prawdę nie mieli gdzie mieszkać ;-/, bo zamieszkiwanie w czyimś za
    miesięczny czynsz to jest dopiero ryzyko :-))) - jakbyś tak miał rodzinę
    i małe dzieci, to wiedziałbyś jak ogromne zamieszanie i stres może
    wiązać się ze zmianą miejsca zamieszkania co kilka miesięcy - to nie
    jest do przyjęcia dla normalnych ludzi.

    Lepiej już tę kwotę, którą przeznacza się co miesiąc na regulowanie
    czynszu i życie w niepewności co do jutra, przeznaczyć na ratę kredytu i
    nie bać się, że za dwa miesiące znowu trzeba będzie się przeprowadzać...
    a tu dzieciaki do przedszkola, szkoły, kaszlą, smarkają, często są chore
    - takie życie - i w tym wszystkim musisz jeszcze myśleć o znalezieniu
    nowego lokum i przeprowadzce... tych kosztów - finansowych i
    niefinansowych - już najwyraźniej nie liczysz.

    Jak wzięli kredyty, by kupić drugie, czy trzecie tam lokum, żeby
    zarobić, to rzecz jasna to już ich problem skoro nie obliczyli sobie
    własnych możliwości spłacania tego kredytu, ale w takim przypadku
    zabezpieczeniem jest sama nieruchomość i w razie niespłacania po prostu
    się jej pozbędą... tragedii nie będzie :-).

    Najgorzej, kiedy ludzie zadłużają się ponad miarę... - kredyt na 110
    proc wartości nieruchomości i to jeszcze na tyle wysoki, żeby
    wystarczyło z okładem na wszelkie bajery i szmery - tzw wysoki standard
    wykończenia... Rata rzędu 3 - 5 tys miesięcznie i to przez trzydzieści
    lat...

    Tu się z Tobą w pełni zgadzam. Takie coś to szaleństwo !!!

    pozdr
    robercik-us