eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiO tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł › Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
  • Data: 2011-01-11 21:12:57
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: Technolog <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 7 Jan 2011 09:28:54 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

    > Wzięli kredyty we franku, który już poszedł 50% w górę i dalej
    > rośnie, a zarabiają w złotówkach. Niby nie grali na giełdzie z powodu
    > ryzyka, ale w komplecie połączyli kilka czynników ryzyka: opcję walutową,
    > duży lewar, zakład o to że przez 30 lat będzie zdrowie i praca i załozenie
    > wzrostu cen nieruchomości.
    >
    > Głupio się ożenić, drogo kupić i tanio sprzedać każdy głupi potrafi.
    >
    > Różne historie ludzie opowiadają, ale najlepiej rozmawia sie o konkretach.

    W podobnej sytuacji jestem ja, ALE: 1) mam ubezpieczenie od utraty
    zdolności od pracy 2) rata wciąż jest niższa niż byłaby w złotówkach 3 lata
    temu (ale to element wciąż ryzykowny, zgadzam się). 3) Wartość
    nieruchomości (dom z drugiej ręki) wzrosła zgodnie z aktualnym operatem o
    50% w czasie tych trzech lat (akurat teraz była robiona wycena w związku z
    ubezpieczeniem kredytów z niskim wkładem po trzech latach), rzeczoznawca
    ocenił, że realnie możnaby znaleźć klienta za cenę 30% wyższą niż cena
    zakupu.

    Fakt, że zakup był okazyjny, ale bez szaleństw. W każdym razie ja cieszę
    się z podjętej 3 lata temu decyzji, mimo spełnienia większości warunków, o
    których pisałeś.

    Więc nie jest tak, że każdy wtopił na hossie połączonej z frankiem i teraz
    garbi się od obciążeń.