    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OFE czy ZUS:P
    Date: Sun, 13 Apr 2014 11:00:44 +0000 (UTC)
    <53498d2a$0$2231$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5349951b$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <licdhu$gaf$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    > I ty się dziwisz, jak wytykam ci dziecinną naiwność i oderwanie od
    > rzeczywistości...

    Ja się nie dziwie. Ja się dziwie, ze czesto robisz to w malo meryotryczny
    sposób...

    > Idea jest taka, że niektóre zawody są trudniejsze i bardziej wymagające.
    > 65-letni krawiec, aktor czy księgowy to jedno, ale 65-letni żołnierz czy
    > policjant to jakby nieco inna sprawa.

    Zgoda. Ale to jest dopiero naiwnościa sądzić, ze własnie te grupy
    korzystają z tych przywilejów. No i jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach.

    > Tak, wiem - nie każdy policjant biega za przestępcami.

    Ano własnie!!!

    > Ale teoretycznie
    > każdy policjant na służbie może być w każdej chwili (i to dosłownie -
    > także jeśli już jest teoretycznie "po służbie") wzięty do obstawiania
    > demonstracji czy meczu lub pościgu za uzbrojonymi bandytami. Podobnie z
    > żołnierzami. Niby można by różnicować wymagania i przywileje w
    > zależności od konkretnego stanowiska, ale to już byłaby duża komplikacja
    > dodatkowo powodująca duże tarcia pomiędzy "lepszymi" i "gorszymi"
    > funkcjonariuszami.

    I to jest własnie naiwnośc.
    Kazdy moze byc wziety - ale nie jest brany.
    Innymi słowy rozbudowuje sie pod wszelkie miary przywile tylko dlatego, bo
    ktoś tam wymyślił jakieś mozliwe problemy.
    To troche takie podejście jak teraz stosuje się w marketingu. Hasła zamiast
    merytoryki.
    Kupię APAP bo jest lepszy od wielu innych paracetamoli - przeciez w
    reklamie mówią, że ten jest bezpieczny i nieszkodliwy dla organizmu.

    > Do tego dochodzi stres i odpowiedzialność w takich zawodach, przez co
    > pojawia się szybsze wypalenie zawodowe.

    ROTFL
    Gwarantuję ci ze sprzedawca który ma regularnie nakładane plany
    sprzedazowe, jest z nich rozliczany etc. ma równie wysoki poziom
    zestrosowania niz wiekszosc osób objętych przywilejami.

    > Dodatkowo taki "bonus" to też forma uatrakcyjnienia zawodu. Państwo
    > potrzebuje takich funkcjonariuszy, ale z drugiej strony w bieżącym
    > budżecie nie ma środków na adekwatne wynagrodzenie. No to się daje w
    > zamian obietnicę wcześniejszej emerytury.

    W chwili obecnej to przeciez jedno i to samo.
    Nie ma kasy na rozsadne pensje ale jest kasa na płacenie emerytom.
    Wystarczy przesunac zk ieszeni A do B.
    i nie oszukujmy sie - chetni do pracy w takiej policji beda nawet jak
    zabierze sie przywileje. Problem nie jest w przyszłych chętnych tylko w
    obecnych beneficjentach.
    Nie wspomianajac juz o tak kiepsko płatnych miejscach pracy jak wymiar
    sprawiedliwośc...

    > To jest oczywiste dla każdego, kto ma rozum i kontakt ze światem
    > zewnętrznym.

    To jest własnie ten ton - tylko JA, AL, mam rację i odpowiadając, juz robię
    ci łaskę. Wybacz Andrzeju, moze stąd to zderzenie miedzy nami, bo ja czegos
    takiego po prostu nie toleruję. Nawet gdybys miał racje!

    > PS: o kwestii praw nabytych to już nawet nie chce mi się pisać.

    A to jest zupełnie inna inszość.
    Dlatego trzeba zmiany robić jak najszybciej bo i tak zaczną działać za
    jakis czas.