  • Data: 2006-07-12 19:47:50
    Temat: Re: OFE & sztywność inwestowania składek
    Od: "g...@g...com" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Johan Petrus wrote:
    > Witam.
    > Może mój post dla większości czytających grupę jest OT jednak lepszego
    > miejsca w moim odczuciu na zadanie tego pytania znaleźć nie mogłem.
    >
    > Mianowicie czy jest to prawdą, że OFE mają jak by z góry narzucone np. przez
    > obowiązujące prawo sposoby inwestowania składek swoich klientów tj. ilość
    > zainwestowanych aktywów w akcje nie może przekraczać np. 30% itp.?

    Tak to prawda.

    Reguluje to:
    - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 lutego 2004 r. w sprawie
    określenia maksymalnej części aktywów otwartego funduszu
    emerytalnego, jaka może zostać ulokowana w poszczególnych
    kategoriach lokat, oraz dodatkowych ograniczeń w zakresie prowadzenia
    działalności lokacyjnej przez fundusze emerytalne (Dz.U. Nr 32, poz.
    276) ( http://www.knuife.gov.pl/fundusze/akty/r030204.pdf )
    - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2006 r.
    zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia maksymalnej części
    aktywów otwartego funduszu emerytalnego, jaka może zostać ulokowana
    w poszczególnych kategoriach lokat, oraz dodatkowych ograniczeń w
    zakresie prowadzenia działalności lokacyjnej przez fundusze
    emerytalne (Dz.U. Nr 13, poz. 91) (
    http://www.knuife.gov.pl/fundusze/akty/r180106.doc )
    - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 lipca 2004 r. zmieniające
    rozporządzenie w sprawie określenia maksymalnej części aktywów
    otwartego funduszu emerytalnego, jaka może zostać ulokowana w
    poszczególnych kategoriach lokat, oraz dodatkowych ograniczeń w
    zakresie prowadzenia działalności lokacyjnej przez fundusze
    emerytalne (Dz.U. Nr 175, poz. 1814) (
    http://www.knuife.gov.pl/fundusze/akty/r270704.pdf )