  • Data: 2009-02-18 11:15:12
    Temat: Re: [OT?] Religia i bogactwo - do autora watku
    Od: "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

    "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    news:gngjhl$oum$1@inews.gazeta.pl...
    > Analizujesz od dupy strony.

    to w takim razie wyszedł tzw "reverse engineering " ;)

    > Najpierw niech każdy naiwniak stworzy definicje bogactwa.
    > Niech odpowie na pytanie - kto jest bogaty, a właściwie
    > co cechuje bogacza.

    myślisz o bogaczu w sensie materialnym czy duchowym?

    > Wszystkie religie tworzą właśnie bogaci i to na swój użytek.
    > Tylko bezmyślny kretyn nie analizuje słów biblii tylko tak
    > jak bogaty ćwok chce, tak gupi bidok rozumie słowa religii.

    ja nie odwoływałem się do jednej religii - tej "biednej",
    bo są przecież religie bazujące na ST - Judaizm
    gdzie bogactwo jest contą.

    Chodziło mi o przemyślenia, spostrzeżenia forumowiczów -
    odpowiedzi są i za to dzięki.

    > Religie powstały na zamówienie władców. Dlatego w dziełach
    > sztuki księdza i policjanta pokazuje się jako dobrze rozumiejącą
    > sie parę.
    >
    > Niech każdy zapyta swojego księdza czy jak mu przyp...doli z lewej
    > w szczenę to nastawi mu drugą stronę a potem jeszcze mu wybaczy.
    > Czy jednak już po pierwszym razie wezwie policję.

    bo łatwiej jest o czymś uczyć niż to stosować,
    tym bardziej, że jest to droga b. trudna

    > Tak naprawdę to biblia poprzez postać Jezuska pokazuje
    > jak kończą naiwniacy. Jezusik to wzorzec absolutmnego naiwniaka.
    > Już bardziej naiwnego nie można wymysleć.

    Czy wiesz czego nie wiesz?
    Czy znasz dwie "wersje" biblii: egzoteryczną i ezoteryczną?

    > Na zycie trzeba patrzyć bardzo trzeźwo.
    >
    > Źle, że w polskich szkołach uczą religii a nie zasad
    > estetyki.
    >
    > Estetyka jest najlepszą z wszystkich religii, w którą tak
    > chętnie, z całym przekonaniem wierzą prawdziwi bogacze.
    > Podkreślam - p r a w d z i w i.

    a może każda z religii jest zła - wystarczy tylko spojrzeć
    na historię, by zobaczyć ile okropieństw dokonano w imię religii
    (nawet tej bazującej na Ewangelii Miłości)

    Z drugiej strony, czy świat bez religii byłby lepszy?
    Nie mam pojęcia.

    > Andrzej.

    pzdr
    ian

    > Moja definicja bogacza:
    >
    > Bogatym człowiekiem jest ten, kto ma nieograniczony dostęp
    > do wszelkich narzędzi pomagających realizować jego marzenia.

    Wg mnie jest to definicja niepełna i może przez to niebezpieczna,
    bo nie uwzględnia drugiego człowieka.

    Co będzie jeśli marzeniem takiego bogatego człowieka będzie
    np. zagarnięcie własności sąsiada i jego zniewolenie?

    co będzie jeśli chory/zboczony człowiek będzie bogaty
    w tym sensie i będzie próbował realizować swoje marzenia.

    > (zauważ nie pieniędzy ale narzędzi)

    masz na myśli np. duchowe narzedzia?
    Magię? - czarną czy białą?