  • Data: 2011-03-12 14:20:08
    Temat: Re: Obliczenia dla realnego rachunku
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "root" <r...@v...pl> wrote in message
    news:1o9onumy6jnnt$.y92crsg9tpoi$.dlg@40tude.net...

    > Sprawdz sobie email. I cos musiałes zle policzyć bo najbardziej do dupy
    > jest właśnie moje OFE.CU jest całkiem niezłe.

    No wiec przyjrzałem sie temu co zrobiłeś w swoim zestawieniu.

    a) stosujesz funkcję XIRR (ale nie wiem czy czytałeś manuala, ta funckja
    pracuje na procencie składanych z kapitalizacją dzienna a nie miesieczną).
    Konkurencyjne konto moze miec wiec niższe oprocentowanie roczne jesli bedzie
    kapitalizowane w ten sposób.

    b) widzę u Ciebie kilka składek (9 przypadkow, wiem że mnożone przez coś)
    ale wygląda jakby OFE do ciebe dopłacało. Kasa na jednostki jest wieksza niz
    sam im przekazales (tez bym tak chcial, pewnie to jednak nie zmienia
    strasznie wyniku).

    c) porównując moje dane z twoimi musze przyznac że OFE CU to gówno
    wszechczasów i pewnie dlatego mam taki slaby wynik. Twoja średnia prowizja
    ( ilosc zapłacona / wpłaty) to 2,9% w badanym okresie
    Dla mojego CU współczynnik ten to 4,7% !!!

    george

    P.S. Licząc za pomocą XIRR mój wynik wychodzi 5,99 % w badanym okresie, ale
    nie moge tego odniesc do poszukiwanego konta bankowego bo nie szukamy konta
    z kapitalizacją dzienna... no chyba że takie ktos dawał na przestrzeni
    ostatnich 10 lat.