  • Data: 2009-07-31 14:59:26
    Temat: Re: Obligacje?
    Od: "Gonzo" <g...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemyslaw Kempinski" <k...@p...fm> wrote in message
    news:ba0675hcfklbp3qive3m5r7j95ufgme2u1@4ax.com...
    > Okay, zalozmy, ze nie sprzedam. Obligacje sa dwuletnie ze stopa 5 %.
    > Czy po dwoch latach, zakladajac ze SP nie zbankrutuje obligacje
    > zostana wylupione po cenie nominalnej i co roku otrzymam 5 %?
    Tak.

    > Okay, to jak sprzedaje, a jak kupuje, to odestki mi sie takze chyba
    > naleza, jak sa naliczne dla nowego nabywcy?
    Nie no, jak chcesz kupic na gieldzie to musisz zaplacic odsetki do tego dnia
    (tak naprawde to chyba D+2 albo D+3).

    > Druga sprawa co to jest rentownosc obligacji. Podobno jak spada to sie
    > zarabia, a jak rosnie to traci, czy to tez dotyczy obligacji SP i czym
    > roznia sie obligacje o stalej i zmiennej stropie procentowej?

    Rentownosc to roczna stopa zwrotu. Jesli obligacja kosztuje 100 pln i daje
    odsetki 5 pln to rentownosc wynosi 5%.
    Teraz wyobraz sobie ze cena obligacji na gieldzie spada, wtedy 5 pln bedzie
    stanowilo wiekszy procent wiec rentownosc rosnie ale straciles na wycenie
    (przynajmniej na wycenie gieldowej, SP ciagle obiecuje odkupic po 100).

    Zerknij tutaj:
    http://bossa.pl/notowania/o/ciagle/obligacje/?sort=r
    entynett&dates=2009-07-20