  • Data: 2014-08-17 00:32:35
    Temat: Re: Od jakiej kwoty można negocjować oprocentowanie lokat?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    >>> Fałsz.

    > 17 cali to ok. 432 mm.

    Preferuję miarkę miast objawienia.
    Tyle wystaje poza obudowę.

    > Nawet sporo więcej niż 14 mm z tego nie jest

    Podałem (4p5 mm) to, co poza plastykową obudową.
    Z tej części też coś trzeba wyłączyć na bezużyteczna ramkę.
    405 mm to długość przekątnej widocznego szkła w konkretnym monitorze.
    Po kilka mm na bokach tego szkła stanowi bezużyteczny obszar.

    W LCD ikony dotykają do ramek.

    > użyteczne (zwykle nieco ponad cal), ale jednak "netto" zostaje typowo
    > wciąż więcej niż 392 mm, a w każdym razie nie zostaje "zdecydowanie
    > mniej niż 392 mm".

    > Których chwilowo nie zdefiniowałeś, a możliwości są różne.

    Podałem wymiary -- mowa była o konkretnych dwóch monitorach.
    Nie wziąłem milimetrów z sufitu/objawienia, ale z mierzenia.

    > To jest jedna z możliwości,

    Jedyna dla tych dwóch monitorów.
    Można wprawdzie rozpędzić do szybkości bliskiej c, aby
    coś skrócić, ale nie jestem mocny w relatywistycznej fizyce.

    > dla 16/10. Do wyboru masz jeszcze 16:9
    > (ostatnio chyba dość popularne 1600x900 15,4") oraz nieco starsze 5:3
    > (1280x768). Możliwe że są także 5:4 1280x1024, ale może to jest jakieś
    > 15,6 lub więcej, to raczej droższe rzeczy i jeśli miałbym wybierać, to
    > zdecydowanie wolałbym 1600x900 S-IPS itp. zamiast (pewnie droższego)
    > 1280x1024 TN.

    > Tu były przynajmniej dwie możliwości, monitory 4:3 oraz (rzeczywiście
    > mniej typowe w tamtych czasach) 16:9.

    > Pole powierzchni ma się dokładnie nijak do porównywania długości.

    Tak -- iloczyn nieskończoności i zera daje
    zero, choć przekątną daje nieskończoną.
    W świecie monitorów to rzadkość.

    > Bez związku z kwestionowanym stwierdzeniem, ale oczywiście ani 17, ani
    > 15.4 w ogóle nie ma żadnych proporcji, i jest to jest wymiar liniowy
    > odpowiadający wielu możliwym kształtom monitora.

    > J.w.

    > J.w.

    > Co to znaczy "mniejszy"? Mam nadzieję że nie chodzi o porównanie
    > gabarytów urządzeń.

    Mniej można na nim umieścić/wyświetlić informacji.

    > BTW monitory CRT nie miały naturalnej rozdzielczości
    > w takim sensie jak np. LCD, oczywiście była pewna maksymalna
    > rozdzielczość związana m.in. z jego budową.

    > Tak czy owak, użyteczność nie ma związku z calami i długościami.

    nieczytelny.

    > Tzn. w jakiej "wyższej"? Dobre monitory LCD 17" mogły pracować

    Porównywałem 17 cali kineskopu, nie 17 cali LCD.

    > w rozdzielczościach 1280x960 i 1280x1024. Problemem typowo nie była
    > nieczytelność, a raczej zbyt mała częstotliwość odświeżania (odchylania
    > pionowego) powodująca mruganie i zmęczenie użytkownika.

    CRT mogły -- ale obraz był niekoniecznie czytelny nawet dla 80 Hz.

    > Nie pamiętam dokładnie, ale np. monitory z max Hsync 68 kHz i 74 kHz
    > (super low end) były praktycznie ograniczone do 1024x768 itp. Monitory
    > z Hsync typu 86 kHz - 96 kHz mogły pracować w 1280x960 / 1280x1024.
    > Lepszy sprzęt (ale nie pamiętam czy były takie 17", takich mniej
    > kupowaliśmy) pracował bez problemu w 1280x1024 z Vsync ponad 100 Hz
    > (np. HSync max 111 kHz, VSync max 160 Hz). Zasadniczo za przyzwoite
    > odświeżanie uznawano 85 Hz, a za takie low-endowe - 75 Hz. Zdaje się że
    > jakaś norma na to nawet była, ale chyba nigdy się nią bliżej nie
    > interesowałem.

    Więc ten nawet przy 80 Hz był nieczytelny dla rozdzielczości
    takiej, jaką mam w LCD.

    > Oczywiście niektóre (zwłaszcza low endowe) monitory nie dawały ostrego
    > obrazu, albo były rozmaite zniekształcenia itd. Jak to z low endami
    > (teraz akurat tego problemu nie ma, za to są inne).

    > Różne problemy mogły być także w samej karcie graficznej.

    > To wszystko oczywiście w dalszym ciągu nie ma żadnego
    > znaczenia dla porównania cali w CRT i LCD.

    -=-

    Moje porównanie mówi, że na 15.4" LCD mam więcej informacji niż na 17" CRT.
    LCD pracuje w 1280 na 800 -- CRT tego nie oferował w akceptowalnej jakości.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'