    From: Imka <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odczyt danych karty bezstykowej na telefonie
    Date: Fri, 2 Jan 2015 11:07:31 +0100

    Dnia Fri, 2 Jan 2015 10:40:19 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Odczyt karty to kwestia kilkunastu ms. Sądzę, że gdyby w tamtej sytuacji
    > gość chciał odczytać kartę w moim portfelu (wtedy oczywiście żadnej karty
    > tam nie miałem) to nie miałbym najmniejszej szansy się zorientować.

    Niekoniecznie wymagana jest odległość kilku centymetrów.

    Jakieś dwa lata temu u P.T.Red. Samcika był artykuł na temat
    zbliżeniówek, z podlinkowanym polskim filmikiem na youtube.

    Na filmie było widać fragment kawiarnianego ogródka, płotek, czytnik
    (płaskie pudełko, spore) leżący na krześle koło płotka, laptop na
    stoliku, drugą stronę pasażu z wejściem do jakiegoś oddziału banku i
    bankomat.
    Koło ogrodzenia ogródka przechodzili ludzie. W ciągu pięciu
    (dziesięciu?) minut czytnik wyłapał dane ok. 30 kart. Imię, nazwisko,
    numer, data ważności.

    Niestety - film bardzo szybko zrobił się prywatny.

    Wrażenie na mnie zrobił, nie powiem. Od tego czasu zbliżeniówki noszę w
    skórkach i sugeruję to wszystkim znajomych.

    --
    Imka