eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdpowiedź na reklamację dot. skimminguRe: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
    Date: Wed, 01 May 2013 12:04:13 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 26
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <klk2gn$8t8$1@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1367402656 12969 195.187.100.13 (1 May 2013 10:04:16 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 1 May 2013 10:04:16 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:1ECS44z0CwKAHKuAdkdQ1zOTjSM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:590664
    [ ukryj nagłówki ]

    Krzysiek <k...@o...pl> writes:

    >> http://img811.imageshack.us/img811/1931/kispismo.jpg
    > Ciekawe od czego zaleza wyniki takich reklamacji.
    > Od banku? Organizacji platniczej? osoby ktora rozpatruje? konkretnej
    > sytuacji(zaleznie od...?) Od instytucji w ktorej dokonano fraudu?

    Od banku, który przypuszczalnie ma świadomość, że to są fraudy kopią
    karty, i że ich obowiązkiem jest uznanie reklamacji, ale wtedy muszą za
    te fraudy (poza tymi dwoma) zapłacić. Organizacja płatnicza zapewne na
    razie nie przewiduje automatycznego przejęcia odpowiedzialności za
    fraudy bez użycia procesora karty przez sklep z USA, ale polskie prawo
    nie pozwala także takimi fraudami obciążyć klienta (jeśli karta nie była
    utracona, nawet do kwoty 150 euro).

    Oczywiście sprzedawca/acquirer mógł zwrócić pieniądze, jeśli nie
    dysponował żadnym potwierdzeniem (podpisem na kwicie ani autoryzacji na
    podstawie PINu).

    Moim zdaniem trzeba wymagać od banku przedstawienia dowodów transakcji
    zgodnych z polskim prawem i tyle. A później np. sąd czy inny arbiter,
    także gazety czy co tam trzeba. Brak "liability shift" w przypadku
    sprzedawcy z USA to nie powinien być problem klienta, to są układy
    między bankami.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1