eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewuRe: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych
    przelewu
    Date: Sat, 26 Sep 2009 16:57:07 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <h9la8k$h7r$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <h9idb0$hd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h9jbji$jrv$1@inews.gazeta.pl>
    <h9jgc1$h6p$1@atlantis.news.neostrada.pl> <1...@k...kojer>
    <h9klr3$447$1@atlantis.news.neostrada.pl> <w...@k...kojer>
    <h9ks20$gte$1@atlantis.news.neostrada.pl> <1...@k...kojer>
    NNTP-Posting-Host: ijq138.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1253977172 17659 79.189.250.138 (26 Sep 2009
    14:59:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Sep 2009 14:59:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <1...@k...kojer>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:503111
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Kois wrote:
    > Ale rozumiesz, że nie da się tego weryfikować automatycznie a koszty
    > ludzkie są wysokie. I bank przerzuci je na klienta. I co zrobisz jak ze
    > względu na literówkę którą ktoś zrobi, ty nie dostaniesz kasy, albo
    > dostaniesz po kilku dniach? Pewnie będziesz krzyczał jak niektórzy tu:
    > "złodzieje przetzymali moją kasę".

    Ale rozumiesz, że:
    - poruszamy się na gruncie KC i szkodę klient będzie musiał udowodnić
    - bank będzie miał regres do beneficjenta, który w sposób nieuprawniony
    podjął środki
    - procesy ryzyko daje się szacować i nim zarządzać
    - procesy biznesowe daje się parametryzować
    - istnieją różne wynalazki typu fuzzy search / compare które również
    można parametryzować, ze względu na "dokładność" porównania

    > Albo przelewać pieniądze po 3 dniach za 3% ale nie mniej niż 4 zł za
    > przelew. Ale to już było.

    Przy takiej konkurencji na runku? Śmiem wątpić.

    > Na szczęście SN nie tworzy prawa. A kolejne wyroki w podobnych sprawach
    > moga być inne.

    Ale je interpretuje i daje wytyczne. I to wystarczy.

    > Przez to, że parę osób dało się naciągnąć możemy mieć drogie i długo
    > trwające przelewy? Fajnie.

    Może jednak załóż, że bankach / firmach software-owych pracują ludzie
    którzy jednak używają mózgu i są w stanie odpowiednio zdefiniować
    procesy i zrobić / sparametryzować oprogramowanie ...

    > Najprostszy pomysł do załatwienia tego to wywalić w formularzach wszystkie
    > dane oprócz numeru rachunku, kwoty, daty i tytułu przelewu. Problemu nie
    > będzie :).

    Szczęśliwie to nie od Ciebie zależy :-P

    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1