eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu › Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Data: 2009-09-26 20:51:09
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Robert Kois wrote:
    >
    > Jest wieczór i nie mam siły wczytywać się w dyrektywę, ale po wdrożeniu to
    > jakoś tego nie widzę. Skoro wymagany będzie tylko numer rachunku to skąd
    > bank ma wiedzieć, że środki zostały zadysponowane niewłaściwie i na jakiej
    > podstawie działać? Oświadczenia nadawcy? To dopiero będzie zabawnie.
    >

    Swoją drogą to literalnie podchodząc do zapisów PSD, to nijak mi nie
    wynika, ażeby ona definiowała unikatowy identyfikator jako numer rachunku.

    "Artykuł 4
    [...]
    21) "unikatowy identyfikator" oznacza kombinację liter, liczb lub
    symboli określoną przez dostawcę usług płatniczych użytkownikowi usług
    płatniczych, którą użytkownik usług płatniczych zobowiązany jest
    dostarczyć w celu jednoznacznego zidentyfikowania drugiego biorącego
    udział w danej transakcji płatniczej użytkownika usług płatniczych lub
    jego rachunku płatniczego;"

    Oczywiście można się domyślać "co autor miał na myśli" ale też spokojnie
    można przyjąć, że unikatowym identyfikatorem jest numer rachunku *i*
    nazwa posiadacza.

    Jakiś sprzeciw?

    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1