eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu › Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Data: 2009-09-26 20:39:35
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Robert Kois <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 22:27:38 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Jesteś w błędzie.
    > Dyrektywa nie jest po niczyjej stronie. To jest jedynie dokument, który
    > w dodatku jeszcze nie został zaimplementowany w PL ...

    Ale będzie.

    > Natomiast mnie interesowały ewentualne doświadczenia grupowiczów,
    > dotyczące egzekwowanie *obowiązującego* prawa ...

    Ale przecież takie przypadki to jakaś śladowa ilość, normalnie to jak ktoś
    dostanie pomyłkowo taki przelew to odda. Problem jest przy celowych
    oszustwach. A ja dalej się zastanawiam dlaczego to bank ma odpowiadać za
    _błąd_ nadawcy przelewu albo ponosić koszty sprawdzania czy klient nie
    popełnił błędu (a jak sprawdza to jest krzyk, że złodzieje przetrzymali
    jeden dzień pieniądze).

    > Natomiast odnosząc się do samego PSD to zczytaj art. 74 ustęp 3 który
    > jak rozumiem wymusi na dostawcy usług obowiązek działań w celu
    > odzyskania niewłaściwie zadysponowanych środków.
    > Pytanie tylko jak to będzie zaimplementowane i realizowane w prawie
    > krajowym? Ale zgaduję, że tego nie wie nikt.

    Jest wieczór i nie mam siły wczytywać się w dyrektywę, ale po wdrożeniu to
    jakoś tego nie widzę. Skoro wymagany będzie tylko numer rachunku to skąd
    bank ma wiedzieć, że środki zostały zadysponowane niewłaściwie i na jakiej
    podstawie działać? Oświadczenia nadawcy? To dopiero będzie zabawnie.

    --
    Kojer